האם קיים קשר בין לחץ דם למיגרנה?

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

האם קיים קשר בין לחץ דם למיגרנה?רבים נוטים להתבלבל בין כאבי ראש למיגרנה, שכן המיגרנה מלווה בכאבי ראש חזקים.

אך המיגרנה מתבטאת באופן שונה מכאב ראש רגיל, כאשר לרוב היא מלווה בכאב חד אשר מתמקד באזור מסויים של הראש, בין אם מדובר ברכות, באזור העין, או באזור האוזן.

בעוד שבכאבי ראש הכאב מתבטא אך ורק באזור הראש, הרי שבמקרים של מיגרנה כאב הראש מלווה בתופעות פיזיות  נוספות כמו בחילה, טשטוש הראייה, ורגישות לאור ולרעשים.

קיימים שני מצבים עיקריים של מיגרנה: מיגרנה בלי אאורה ומיגרנה עם אאורה. מיגרנה ללא אאורה מהווה מצב שכיח יותר של מיגרנה, כאשר מיגרנה עם אאורה, מכילה תסמינים נוספים בנוסף לאילו אשר תוארו קודם לכן. מצב של מיגרנה עם אאורה מלווה בתסמינים נוירולוגים שונים, הבאים לידי ביטוי בעיקר בראיה, כאשר שדה הראיה מתמלא בכתמי צבע מנצנצים העלולים להתגבר בהדרגה. סוג זה של מיגרנה לא בהכרח מלווה בכאבי ראש.

כאבי ראש, מיגרנה והקשר ללחץ דם גבוה

לחץ דם גבוה מהווה תופעה וסקולרית אשר עלולה לגרום לכאבי ראש חזקים. מכאן שבעבר, חוקרים רבים נטו לקשר בין מיגרנה ללחץ דם גבוה, זאת לאור כאבי הראש החזקים הנלווים לה. אולם, במהלך השנים התברר כי המיגרנה איננה קשורה בפעילות כלי הדם, כאשר חוקרים רבים מאמינים כי תופעה זאת מקורה בהליכים נוירולוגים שונים המתרחשים בגוף.

עוד נמצא כי אנשים אשר סובלים מלחץ דם גבוה לא סובלים בהכרח מתסמינים הקשורים למיגרנה. ממצא זה עשוי להסביר מדוע תרופות להורדת לחץ דם עשויות להיטיב עם מטופלים הלוקים במיגרנה ללא אאורה.

לחץ וכאב כגורמים המקשרים בין מיגרנה ללחץ דם גבוה

נראה כי מצבי לחץ עשויים להוות גורם מקשר בין מיגרנות ללחץ דם גבוה. שכן לעתים, כאשר מדובר בהתקף מיגרנה חזק המלווה בסימפטומים קשים במיוחד, הרי שהמטופל יהיה נתון בלחץ רב, מצב אשר עלול לגרום לעלייה בלחץ הדם.  כך גם לחץ דם גבוה הנובע כתוצאה מלחץ תוך גולגולתי עלול להוביל להתפרצות של התקף מיגרנה.

כאמור, מצב של מיגרנה, בין אם מדובר במיגרנה בלי אאורה או במיגרנה עם אאורה, מתבטא לרוב בסימפטומים קשים המלווים בכאבים חדים, קשים מנשוא. מצבים אלה מלווים ברוב בעלייה חדה בלחץ הדם, שכן כאבים בגוף, בין אם מדובר במיגרנה או בכל סוג כאב אחר, מעלים אוטומטית את לחץ הדם.

אף על פי שהתקפי מיגרנה אינם מקושרים ישירות למערכת הווסקולרית, הרי שברגע שהם מופיעים באופן תדיר, מערכת כלי הדם בגוף נחלשת עד אשר הגוף מפתח לחץ דם גבוה, לאות מצוקה.

הופעת לחץ דם גבוה גם כאשר התקפי המיגרנה שוכחים

כשם שהתקפי מיגרנה מלווים לרוב בעלייה הדרגתית בלחץ הדם, כך לחץ הדם יורד בחזרה כאשר המיגרנה שוככת. אך אנשים רבים הלוקים במיגרנה נוטים לסבול מלחץ דם גבוה המלווה בכאבי ראש, גם לאחר שהתקפי המיגרנה מתפוגגים כליל, שכן לרוב התקפי מיגרנה נפוצים בעיקר בקרב צעירים בגילאי עשרים עד ארבעים לערך.

כך, שאנשים הלוקים במיגרנה חייבים להיות במעקב אחר התנודות בלחץ הדם,  גם כאשר המיגרנה שוכחת לחלוטין, זאת על מנת למנוע סיבוכים רפואיים נוספים, שכן לחץ דם גבוה אשר לא מטופל בזמן עלול להוות גורם סיכון להתפתחות בעיות רפואיות נוספות כמו, מחלות לב ותפקוד לקוי של הכליות עקב לחץ דם גבוה.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן