טיפול באמצעות חמצן להקלת כאבי מיגרנות

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפול במיגרנה באמצעות חמצןכאבי ראש מהווים את אחת מהתלונות השכיחות ביותר של מטופלים בבואם לרופא המשפחה שלהם, כשלפי ההערכות העדכניות ביותר שיש בידינו כיום, כשמונים אחוז מהאוכלוסייה סובלים לפחות אחת לשנה מכאב ראש.

מיגרנה נמנית עם הקבוצה הראשונה של כאבי הראש, הנקראים כאבי ראש ראשוניים. הכוונה היא לכאבי ראש המופיעים ללא גורם ברור. סוגים נוספים של כאבי ראש השייכים לקבוצה זו הם למשל כאבי ראש מקבציים וכאבי ראש תעוקתיים.

כאבי ראש משניים הם כאבי ראש המופיעים כתוצאה מגורם ברור כמו למשל כאבי ראש שמופיעים בעקבות פגיעה בצוואר או פגיעה במפרק הלסת, כאבי ראש שנובעים כתוצאה מדימום מוחי או כתוצאה מגודש בסינוסים ועוד.

הגישות הקיימות לטיפול במיגרנה

הטיפול במיגרנה נחשב למורכב ביותר וזאת כיוון שאין כיום טיפול אחיד שעוזר לכלל החולים. אי לכך, כאשר מנסים למצוא את הטיפול שיתאים לחולה, יש לפקח אחר מצבו מקרוב תוך מעקב אחר השפעת התרופות או הטיפולים השונים.

בנוסף, יש להבין כי הטיפול במיגרנה נחלק לשני רבדים: הרובד הראשון הוא הרובד המניעתי שתפקידו למנוע את ההתקף הבא ואילו הרובד השני הוא הרובד שנכנס לתמונה בזמן התקף מיגרנה שמטרתו להפחית את מידת החומרה של ההתקף לכל הפחות או להביאו לסיומו.

הטיפול בחמצן לסובלים ממיגרנה

הטיפול בחמצן הוא טיפול הניתן בזמן התקף של מיגרנה, הנמצא יעיל במיוחד עבור אלו הסובלים מכאב ראש מקבצי. כאב ראש מקבצי הוא כאב המופיע בהתקפים חוזרים ונשנים הנמשכים בין רבע שעה לשלוש שעות. מדובר על כאב חד צדדי  המופיע בזווית הלסת התחתונה, בלסת העליונה או סביב ארובת העין.

במקרים רבים, הכאב מלווה באטימה של הנחיר בצד הכואב או בנזילה של הנחיר בצד הכואב, באודם בלחמית העין ובדמעת. ההתקפים מהם סובלים החולים מופיעים באופן תקופתי, כשבכל פעם הם מטרידים את החולה מספר פעמים ביום במשך מספר שבועות עד חודשים.

לאחר שההתקפים מסתיימים, החולה לא סובל מהתקפים למשך כשנה. בדרך כלל, ההתקפים חוזרים פחות או יותר באותה התקופה בשנה הבאה. עם זאת, אין זה מן הנמנע שהכאבים יחזרו רק לאחר מספר שנים או כבר לאחר מספר חודשים. טיפול בחמצן 100% באמצעות מסכת חמצן אטומה עם שקית מסוג non-breathing הביא לשיפור מאוד מהיר ברוב החולים בכשבעים אחוז מהחולים.

מדובר על הספק חמצן גבוה של עד עשרה ליטר בדקה. חשוב להיות ערים לכך שכן לא כל מכשיר חמצן מסוגל להגיע להספקים גבוהים אלה, בדגש על מחוללי החמצן הניידים.

חשיבות החמצן בזמן ההתקף

הטיפול באמצעות חמצן לסובלים מהתקפי ראש ומיגרנות ידוע כבר אלפי שנים. למעשה, בחלק ניכר משיטות הטיפול האלטרנטיביות כגון היפנוזה למיגרנות, והם מבוצעים ניסיונות להזרים חמצן באופן יעיל יותר לגוף בזמן ההתקף על מנת לטפל בו. כך למשל בטכניקת הצ'י קונג או בשיטת היוגה, ניתן להזרים חמצן לגוף ביעילות גבוהה יותר תוך שימוש בטכניקות נשימה וטכניקות רוחניות שונות.

הריכוז הגבוה של החמצן הנקי הנשאף למערכת הנשימה מביא במקרים רבים לשיפור כמעט מידי. עם זאת, לא תמיד החמצן נשאף בהספק המתאים. עבור חלק מהמטופלים יש לשאוף חמצן בהספק גבוה במיוחד כמו למשל חמישה עשר ליטר בדקה. לאור זאת, חשוב שלא להתייאש גם אם לא מורגש שיפור לאחר הטיפול הראשון. יש לנסות לשאוף חמצן בהספקים שונים ובאמצעים שונים, עד שניתן יהיה להכריע האם הטיפול מסייע לחולה או לא.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן