חוות דעת רפואית למיגרנה

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

חוות דעת רפואית מיגרנהמיגרנה היא מחלה נפוצה ביותר המתאפיינת בכאבי ראש קשים מאוד, אשר יכולים לא פעם להשבית את הסובלים מהם למשך מספר ימים.

ברוב המקרים התקפי המיגרנה קלים יחסית והסובלים מהם מסתדרים ללא בעיה רצינית.

אך כשהתקפי המיגרנה קשים, הם משביתים בצורה משמעותית את שגרת החיים מספר פעמים בחודש, ודורשים מהסובלים מהם להיות במעקב רפואית ולקבל ייעוץ מתאים.

ייעוץ של מומחה מאפשר טיפול הולם

במקרים רבים מיגרנה נגרמת עקב טריגרים שונים כמו חוסר שעות שינה, חשיפה לרכיבי מזון שונים, שינויי מזג אוויר וכולי. זיהוי נכון של הגורמים למיגרנה יכול לסייע מאוד להימנע מהופעת ההתקפים. כאשר האנשים הסובלים ממיגרנה מודעים למה שגורם לה, הם יודעים להימנע מכך ובצורה זו להפחית את תדירות וחומרת ההתקפים.

במקרים רבים ניתן לעשות זאת באופן עצמאי, ולהבין לבד מה גורם להתקפים אך קבלת ייעוץ מרופא מומחה לגבי הטריגרים השונים והדרך לגלות אותם יכולה לשפר באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה.

==> זקוק לחוות דעת רפואית? לחץ כאן לפרטים נוספים

המלצות על טיפול מתקדם

במקרים רבים, אנשים הסובלים ממיגרנה מסתפקים בתרופות ללא מרשם, שברוב המקרים מספקות הקלה משמעותית על הכאב. אך במקרים קשים אין ברירה אלא לפנות לטיפול מתקדם יותר, אשר דורש אבחון מעמיק ובחירת התרופה המתאימה.

במקרים אלה, חוות דעת רפואית ממומחה למיגרנה חיונית על מנת להתאים את סוג הטיפול והמינון, ולהחליט האם הטיפול יתבצע בהתאם להופעת ההתקף או לחילופין כטיפול מונע.

שלילת מצבים נוירולוגיים

למרות שהתיאור של כאבי הראש האופייניים למיגרנה מספיק בדרך כלל לאבחנה, קיימים מקרים בהם חשוב לשלול מצבים נוירולוגיים אחרים אשר יכולים לגרום לכאבי הראש. כשכאבי הראש קשים במיוחד ואינם מגיבים לטיפול רפואי, עולה חשד שייתכן וקיימת מחלה אחרת, ונדרשת חוות דעת רפואית מעמיקה הכוללת בדיקות נוספות לשם קבלת האבחנה. ח

שוב לציין שברוב המקרים אכן מדובר במיגרנה, אך לעתים נדירות כאבי הראש מתבררים כתסמין למחלה מסוכנת יותר (כמו גידולים מוחיים) אשר חשוב לשלול ולטפל בה במידת הצורך.

קבלת הנחיות נוספות

במקרים רבים, הנחיות לגבי שינוי אורח חיים והרגלים יכול לסייע להקלה על התקפי המיגרנה. במקרים אלה, ינחו הרופאים את המטופלים לגבי שינוי הרגלי חייהם תוך הימנעות מהגורמים למיגרנה ואימוץ דרכים שונות להפחתת ההתקפים. בנוסף, במידה ומדובר בנשים צעירות, שילוב של סוגים שונים של מיגרנות וגלולות למניעת הריון יכול לעתים להיות מסוכן ביותר, ועל כן בנוסף לדעתו של רופא הנשים חשוב גם לקבל חוות דעת מנוירולוג המומחה בטיפול במיגרנה.

לעתים, נדרש מעקב אחרי חולי המיגרנה על מנת לבדוק את הצלחת הטיפול ואת מצבם הכללי. במקרים אלה החולים מתבקשים להגיע לבדיקה תקופתית אצל הרופא אחת למספר חודשים, על מנת להעריך את המצב ולהתאים את הטיפול התרופתי המתאים להם. חשוב מאוד להתמיד במעקב ולעשות זאת אצל רופא קבוע, על מנת שיכיר את החולים ואת מחלתם.

במרכז לחוו"ד רפואיות ניתן לקבל חוות דעת ממיטב הרופאים – מידע נוסף באתר medicalopinion.org.il

חוות דעת משפטית בנושא מיגרנה

למרות שמיגרנה נחשבת לבעיה קלה יחסית, לעתים נדרשת חוות דעת משפטית בנושא. בדרך כלל מדובר על תביעות בנושאי אובדן ימי עבודה וחופשות מחלה, אך לעתים יכולים גם חולי המיגרנה להתלונן שנחשפו במקום עבודתם לטריגרים למיגרנה (כמו רעש או תאורה חזקה).

בנוסף, במקרים של פיטורין בשל היעדרויות רבות על רקע התקפי המיגרנה, חוות הדעת יכולה לסייע לחולים לקבל את פיצויי הפיטורין המגיעים להם על פי חוק.

==> לחוות דעת רפואית – לחצו כאן

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן