מיגרנה כתוצאה ממחסור בוויטמינים

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמיניםעל פי ההערכות, אחד מכל עשרה אנשים סובל מעל לעת מהתקפים חזקים מאוד של כאבי ראש שהינם למעשה מיגרנות. אף כי ההנחה כיום היא שמיגרנות נובעות מבעיה גנטית, עולה כי בחלק בלתי מבוטל מהמקרים רמת הכאבים והתדירות שלהם נובעת ממחסור בוויטמינים.

גם אנשים שמדווחים על כאבי ראש מטרידים, כאלה שאינם קשים כמו מיגרנות ואינם מלווים בהכרח בסימפטומים נלווים כגון טשטוש של הראייה, סנוור או בחילה, יכולים לשפר את המצב במידה ויוספו יותר וויטמינים לתזונה היומית שלהם. נדגיש, כי ויטמינים ומינרלים חיוניים לבריאותנו, אולם גם צריכת יתר איננה בריאה. האיזון חיוני והינו בעל השפעה מבורכת.

מיגרנה או "סתם" כאב ראש?

כיצד תוכלו לדעת אם כאבי הראש שמהם אתם סובלים הם מיגרנה או "סתם" כאב ראש? מיגרנות מאופיינות בדרך כלל בכאבים חזקים המגיעים בהתקפים שאורכים מספר שעות ועד מספר ימים. ידועות תופעות נלוות כגון רגישות רבה לאור, בחילות, טשטוש של הראיה. בנוסף, בקרב חלק ניכר מאלה שסובלים מהבעיה יופיעו הכאבים באזור ממוקד של הראש.

מומחים מציינים כי עוד לפני שבודקים האם ישנו חוסר בוויטמינים כלשהם, מומלץ להפחית את הצריכה של מזונות מסוימים הידועים כתורמים לכאבי ראש. שתית קפה או צריכת שוקולד, למשל, אינם מומלצים וחשוב מאוד להימנע גם מאלכוהול.

ישנם אנשים שיגלו כי גם גבינות, במיוחד הקשות, מחמירות את ההתקפים. ומה עוד כדאי לעשות? יותר שעות שינה, יותר שתיית מים וגם – יותר להירגע. מוזיקה שקטה, טיול באוויר הפתוח, מדיטציה – כל מה שמרגיע אתכם בדרך כלל ישפר את כאבי הראש ויפחית את תדירות המיגרנות.

שינוי דרסטי, בזמן קצר

מחסור בוויטמינים חיוניים קל לגלות אפילו באמצעות בדיקת דם פשוטה. מסתבר כי אנשים רבים כיום סובלים מחוסר למשל בוויטמין B, מה שעלול להוביל לתופעות שונות לרבות עייפות, תשישות וירידה במצב הרוח וזאת, לצד החמרה בכאבי הראש.

קבוצת הוויטמינים מסוג B נחשבת לחשובה מאוד וכאשר קיים חוסר, כאבי ראש ומיגרנות חזקות בהחלט עשויים לתקוף ביתר שאת. אגב, ידוע כי מיגרנה קשורה למערכת העצבים ופעילות יתר במוח ואילו וויטמין B נחשב כחיוני לתהליכי חשיבה וזיכרון. זוהי סיבה חשובה נוספת לבדוק האם קיים מחסור בוויטמין ולפעול בהתאם.

ירקות ירוקים, דגנים, ביצים, הם דוגמאות למאכלים שבהם תמצאו תכולה נאה של וויטמינים מסוג זה. יחד עם זאת, נהוג להמליץ לאנשים שסובלים מחוסר גדול בוויטמין זה על צריכה של תוסף תזונה. ישנן כמוסות של וויטמינים שיכולות ליצור שינוי דרסטי בתוך זמן קצר. על כל פנים, כדאי לצורך יותר פירות וירקות ומעת לעת, לבדוק את רמת הוויטמינים במידה וחשים לאחר שיפור שישנה עליה בתדירות ההתקפים, אורכם, או רמות הכאב שמרגישים.

לצרוך ויטמינים, לצרוך מינרלים

תזונאים מומחים ורופאים יודעים לציין כי לא רק וויטמינים מקבוצה B המצויים בחסר עלולים להביא למיגרנות. גם חסך במינרלים שונים כגון מגנזים, ברזל ואחרים עשויים לגרום לכך, לצד תופעות נוספות כגון ירידה ברמת החיוניות והאנרגיה.

כדאי לדעת שעם העלייה בגיל, מתקשה הגוף לספוג את המינרלים, כך שגם אם התזונה לא השתנתה, בהחלט יתכן שתצטרכו להיעזר בתוספים. ישנם תוספים המתאימים במיוחד לאנשים בגיל העמידה וכן גם למבוגרים יותר.

בקטניות ובכבד תמצאו תכולה יפה של ברזל, כאשר מגנזיום ומינרלים חיוניים אחרים תוכלו למצוא באגוזים ובשקדים. גם צריכה של דגים יכולה להועיל אך כאמור קחו בחשבון שימוש בכמוסות מינרלים הנחשבים לתוסף מזון פופולרי (כלומר, התוסף אינו תרופה ואין צורך במרשם).

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

שימוש בטכנולוגיה לאיתור מיגרנות, כי הגיע הזמן להתקדם

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן