המדריך לטיפול בכאבי ראש שנובעים מצוואר תפוס

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב ראש ממקור צוואריאנשים רבים סובלים מכאבי ראש, כרוניים או לטווח הקצר, מיגרנות או כאבי ראש שמופיעים בעיתות מתח.

אחד מסוגי כאבי הראש הם כאבי ראש ממקור צווארי. כאבים מסוג זה פוגעים בארבעה אחוזים מכלל האוכלוסייה, בשכיחות של פי ארבעה אצל נשים, בהשוואה לגברים.

הגורמים לכאבי ראש ממקור צווארי יכולים להיות רבים

היות ומקור הכאב הוא הצוואר העליון, בדרך כלל, בחוליות C2 ו – C3, הסיבות לכאב הראש יכולות להיות בלט דיסק או פריצת דיסק, דלקת במעטפת המרפקים, נוקשות או הסתיידות בהם ומתח שרירי רב מאד בשרירי הצוואר העמוקים.

כובד ראש

כאבי ראש ממקור צווארי מתבטאים בתחושת כובד באחד מצידי הראש. הכאב הוא מעיק, חזק ושורף ומתחיל בדרך כלל באזור הצוואר ומשם מתקדם לכיוון הראש.

הוא עשוי להופיע במקרים רבים לאחר שהייה ממושכת בתנוחה צווארית מסוימת, כמו למשל ישיבה מול מחשב או לאחר ביצוע תנועות ראש כלשהן. הוא מלווה ברגישות רבה בשרירי הצוואר וגם בשכמות ובתחושת נוקשות בעת הזזת הצוואר.

כאב ראש ממקור צווארי מתבטא בהגבלת תנועות צוואר

הגבלה בתנועות אלו מופיעות במפרקי הצוואר העליונים, דבר שניתן לזהות במהלך בדיקה פיזית, הבוחנת את תפקודי הצוואר. בדיקה זו בוחנת, בין היתר, את טווח תנועות הצוואר, כשירידה בטווח מעידה לרוב על הגבלה מסוימת ועל נוקשות באותו האזור.

הרופא יכול לממש את האזור, להפעיל לחץ על הצוואר העליון ולזהות רגישות או מתח נקודתיים במקום וגם כאב בשרירי הצוואר העמוקים. הכאבים והרגישות מזוהים בדרך כלל במסגרת אבחון פיזיותרפי, הבוחן, בין היתר, את התסמינים שהעלה המטופל ולוקח בחשבון גם את ההיסטוריה הרפואית שלו.

מגוון גישות טיפול יעילות

סוג הטיפול נקבע בהתאם למצבו הנקודתי של המטופל וגם לסיבה שבגינה הופיע הכאב ומקור הבעיה. הטיפולים עוזרים להפחית את עוצמת הכאב ואת תדירותו ומשפרים באופן משמעותי את איכות חייו של הסובל מהתופעה. תרגילים לחיזוק שרירי הצוואר העמוקים הם אחד הפתרונות המוצעים לסובלים מכאב ראש ממקור צווארי. תרגילים אלה כוללים את הפעלת השרירים ליצירת ייצוב שרירי טוב יותר ושיפור תפקודם בכל הקשור לייצוב הצוואר.

חיזוק שרירים אלה מפחית את העומס הרב הפועל על הצוואר וכן גם את הכאב הנגרם בשל עומס זה. סוג נוסף של טיפול כולל ביצוע מניפולציות מכאניות באזור הגב העליון. מכיוון שהגבלה בחוליות הגב העליון גורמת גם לירידה בתפקוד הצוואר, הפעלת מניפולציה זו יכולה לסייע במקרים של כאבי ראש ממקור צווארי ולהפחית את עוצמת הכאב.

שיטת טיפול נוספת כולל שחרור הרקמות הרכות של הצוואר העליון על ידי הרפיית המתח השרירי באזור זה ושחרור נקודות טריגר פוינט, הגורמות במקרים אלה ללחץ על הצוואר בחלקים מסוימים בו.

קראו עוד:

כאבים בקרקפת בקרב הסובלים ממיגרנות

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן