מהי מיגרנה ללא אאורה?

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מיגרנה ללא אאורהמיגרנה היא תופעה הגורמת לכאב ראש חזק ופועם, המופיע בצד אחד של הראש ומלווה לרוב בתחושת סנוור, בחילות והקאות.

חלק מהאנשים הסובלים ממיגרנה מתלוננים גם על אאורה – תסמינים מקדימים המופיעים לפני כאב הראש, אך בשני שליש מהמקרים המיגרנה מופיעה בפתאומיות וללא כל סימן מקדים.

תסמיני המיגרנה יכולים להימשך במקרים הקלים שלוש עד ארבע שעות, ואילו במקרים הקשים אף במשך מספר ימים, ובחלק גדול מהמקרים גורמים להשבתה מלאה, היעדרות מהעבודה ופגיעה קשה בשגרת החיים. מיגרנה היא מצב כרוני, ואנשים הסובלים ממיגרנות נוטים לפתח את כאב הראש האופייני מספר פעמים בשנה, לרוב לאחר חשיפה לטריגרים מסוימים.

רוב האנשים הסובלים ממיגרנה מדווחים על שיפור במצב והפיכתו לנסבל על ידי שימוש במשככי כאבים ושכיבה במיטה בחדר חשוך. במקרים קשים, בהם המיגרנה מופיעה בתדירות גבוהה (יותר מארבע פעמים בחודש) או עצמתה גדולה מאוד, מומלץ לפנות לרופא על מנת להציע טיפול מתקדם יותר ואף טיפול מונע.

כאב ראש של מיגרנה

התסמין החשוב ביותר של המיגרנה הוא כאב הראש האופייני, הגורם לכאב ראש קשה ביותר, ממוקד אשר מופיע לרוב בצד אחד של הראש בלבד. מדובר בכאב פועם, אשר מתפתח בהדרגה וחולף אחרי בין ארבע שעות לשלושה ימים. כאב הראש אשר גורמת המיגרנה מקשה מאוד על התפקוד היום יומי, וגורם לכך ששגרת היום נפגעת.

כאב הראש מוחמר בחשיפה לאור חזק ולרעש, ויכול להתחזק בזמן פעילות גופנית או סטרס. שימוש בתרופות לשיכוך כאבים מביא בדרך כלל לשיפור משמעותי במצב, ומאפשר תפקוד כלשהו, אך לרוב הדרך היחידה להפיג את הכאב הזה היא לנוח במיטה בחדר חשוך.

תסמינים נוספים של מיגרנה

מלבד כאב הראש האופייני, מיגרנה גורמת גם לתסמינים נוספים הכוללים:

רגישות לאור ולקול – אנשים רבים הסובלים ממיגרנה נוטים להסתנוור ולחוש בחוסר נעימות בחשיפה לאור מוגבר, וכך גם בחשיפה לרעשים.

בחילות והקאות – מיגרנה גורמת להופעת בחילות והקאות, ובמקרים מסוימים ניתן לטפל במצב באמצעות תרופות מתאימות.

סחרחורת והפרעות בראיה – לעתים מיגרנה יכולה לגרום לסחרחורות, חוסר יציבות וטשטוש ראיה, ובמקרים אלה מומלץ להישאר לנוח ולא להתאמץ.

כאב ראש לאחר חשיפה לטריגרים

אחד המאפיינים החשובים של המיגרנה הוא הופעת כאב הראש לאחר חשיפה לטריגר כלשהו. הטריגרים להתפתחות המיגרנה יכולים להיות גורמים תזונתיים, כמו קפאין, שוקולד או מונוסודיום גלוטמט, חוסר או עודף שעות שינה, סטרס ושינויים סביבתיים נוספים.

רוב האנשים אשר מנוסים בהתמודדות עם התקפי המיגרנה יודעים מהם הטריגרים אשר גורמים לכך ולומדים כיצד להימנע מהם, ובכך יכולים להפחית את תדירות וחומרת ההתקפים.

מיגרנה ללא אאורה כמעט תמיד מפתיעה

בניגוד למיגרנה עם אאורה, אשר גורמת להופעת תסמינים מקדימים אשר מאפשרים הכנה לקראת כאב הראש הקיצוני, מקרים של מיגרנה ללא אאורה גורמים להופעה פתאומית של כאב ראש, אשר יכולה "לתפוס אתכם" ברגעים לא מתאימים.

במקרים אלה, לא ניתן לקחת כדור לשיכוך כאבים לפני כאב ראש, או לסיים את כל המחויבויות לפני הופעת ההתקף, אלא יש להתמודד איתו לאחר הופעתו. מצב זה גורם להגבלה רבה אצל אנשים הסובלים ממיגרנה כרונית, ויכול להשפיע באופן קיצוני על אורח החיים ואיכות החיים.

הטיפול בהתקף מיגרנה

כאשר מופיע התקף של מיגרנה, ניתן לטפל בו במספר דרכים על מנת להפחית את אורכו ולהוריד את עצמתו. מלבד מנוחה בחדר חשוך, הדרכים העיקריות להתמודדות עם ההתקף עצמו הן:

טריפטנים

סוג חדש של תרופות אשר מספק הקלה משמעותית על כאב הראש, הבחילות והתסמינים הנוספים, ומספק שיפור מהיר ויעיל במקרים קשים. תרופה זו ניתנת על ידי מרשם רופא, ומתאימה במקרים קשים בהם משככי הכאבים הרגילים אינם מספיקים.

משככי כאבים ללא מרשם רופא – רוב המטופלים נהנים משיפור במצב לאחר שימוש בתרופות להקלה על כאבים כמו אקמול, אופטלגין או איבופרופן (אדוויל, נורופן וכדומה).

קפאין – בזכות האפקט של קפאין על כיווץ כלי דם, שתיית קפה חזק ידועה כמקלה על סימפטומים של מיגרנה בצורה משמעותית ביותר. מסיבה זו, חלק מהתכשירים נגד מיגרנה כוללים קפאין, אשר כמובן מסייע לשיפור המצב.

 

ארגוט – תרופה ישנה יותר ופחות אפקטיבית מהטריפטנים, אשר מספקת הקלה על כאב הראש ותסמיני המיגרנה האחרים. תרופה זו יעילה בעיקר בהתקפים ממושכים, ולכן לא מתאימה לכל החולים אלא רק לכאלה הסובלים מהתקפים קשים וממושכים.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן