חשיבות בדיקות וטיפולים בכאבי ראש אצל ילדים

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי ראש אצל ילדיםאחרי כאבי בטן ורגליים, כאבי ראש מהווים את התלונה השכיחה ביותר בקרב ילדים.

מחקרים מצאו שכבר בגיל שלוש, כחמישה אחוז מהילדים מתלוננים על כאבי ראש וכי בגיל ההתבגרות כשמונים אחוז מבני הנעורים יגיעו לבדיקת אבחון על רקע כאבי ראש.

מהם הגורמים לכאבי ראש בילדים?

בין הגורמים השכיחים ביותר המובילים להתפתחות של כאבי ראש בילדים יש להזכיר את הנגיפים המקננים בעיקר בדרכי הנשימה ואת החיידקים הגורמים להתפתחות של דלקת הלוע. זה המקום לציין כי באופן עקרוני כל מחלה באשר היא שגורמת לעלייה של חום הגוף, עלולה לגרום במקביל להתפתחות של כאבי ראש בילדים.

בהקשר זה יש להזכיר מחלות נוספות כמו למשל סינוסיטיס, דלקת קרום המוח ומצבים רפואיים הדורשים התייחסות רפואית דחופה כמו למשל דימום תוך מוחי, המופיע ברוב המוחלט של המקרים בילדים כתוצאה מחבלת ראש. בנוסף, ילדים עלולים לסבול מכאבי ראש על רקע מתח נפשי, מצוקה נפשית, חרדה או לחץ נפשי רב ובמקרים נדירים בלבד המקור לכאבי הראש הוא גידול המתפתח בתוך הגולגולת.

מתי התסמינים צריכים להדליק לכם נורה אדומה?

התסמינים של כאבי הראש בילדים משתנים מאוד הן בהתאם לגילו של הילד והן בהתאם לגורם שהוביל להתפתחות הכאבים. כך לדוגמה כאבי ראש בילדים שמתפתחים על רקע של יתר לחץ תוך גולגולתי כתוצאה מהידרוצפלוס או מגידול מוחי, בדרך כלל יבואו לידי ביטוי באופן הדרגתי וילכו ויחמירו ככל שיחלוף הזמן. כאבים המופיעים על רקע זה בדרך כלל לא ייעלמו גם במשך מספר חודשים וברוב המקרים ילוו גם כן בהקאות.

אם הכאבים התפתחו על רקע זיהום נגיפי או חיידקי ייתכנו תסמינים נוספים המתאימים למחלה הראשונית, כשבין היתר מדובר בחום גבוה, כאבי גרון, כאבי שרירים, קוצר נשימה, שיעול בדרגות חומרה שונות, נזלת, ליחה ועוד. תינוקות שעדיין לא מדברים יבטאו את כאבי הראש שלהם בחוסר שקט וחוסר מנוחה, בכי תדיר, שפשוף העיניים, הקאות ועוד.

תסמינים שצריכים להדליק נורה אדומה אצל ההורים הם כאבי ראש המלווים בפרכוסים, כאבים באזור העורף, כאבים המעירים את הילד משנתו, הקאה, שינויים בהתנהגות, עלייה בדרגת החומרה של הכאבים או בתדירות כאבי הראש, שיתוק בצד אחד של הגוף, ראייה לא ברורה או ראייה כפולה, הפרעות בשיווי המשקל, סחרחורות או הפרעות בתחושה באזורים שונים בגוף.

כיצד מאבחנים כאבי ראש בילדים?

תהליך האבחון כולל בראש ובראשונה שיחה עם הילד ועם הוריו בנוגע לאופי הכאבים, תדירותם, עוצמתם ועוד. לאחר מכן, יש לברר האם קיימים תסמינים נוספים שיש בהם כדי לקשור את כאבי הראש למחלה מסוימת או לגורם ברור אחד.

כך, לדוגמא, אם מדובר בילד שהגיע לרופא עם תלונות על כאבי ראש לאחר שנחבט בראשו, יעלה הרופא את החשד לכך שהוא סובל מפגיעת ראש, ואילו אם הילד מגיע לרופא עם תלונות על כאב גרון וחום גבוה, כל הסימנים יצביעו על כך שהילד סובל מדלקת הלוע על רקע של זיהום חיידקי.

בהתאם לבירור הראשוני יחליט הרופא על הפניית הילד לרופאים מומחים ולבדיקות מתקדמות כמו לדוגמה בדיקת CT לשלילת גידול מוחי, ניקור מותני לשלילת דלקת קרום המוח ועוד.

כיצד מטפלים בכאבי ראש בילדים?

הטיפול גם כן משתנה בהתאם לגורם שהוביל להתפתחות כאבי הראש. אם כאבי הראש התפתחו על רקע של זיהום חיידקי, ייעשה שימוש באנטיביוטיקה, אם הכאבים התפתחו על רקע זיהום נגיפי הטיפול יהיה תומך בלבד וכן הלאה.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן