טיפול חדש להפסקת מיגרנות דרך הסמארטפון

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

פיתוח חדש הופך את הסמארטפון לכלי טיפול רפואיפיתוח חדש הופך את הסמארטפון לכלי טיפול רפואי, מדענים פיתחו מכשיר אשר שולח אותות וזרמים חשמליים ומתחבר לזרועו של המטופל מצד אחד ואל הטלפון הנייד מצד שני ונועד למנוע ולחסום את אותות הכאב הנוצרים בזמן התקף מיגרנה.

חוקרים שבדקו את המכשיר החדש מצאו כי הוא יעיל בהפחתת הכאב בדומה לתרופות ייעודיות לטיפול במיגרנה אך ללא תופעות הלוואי הנובעות מהן.

מפגש של סטארט אפ ורפואה

התקף מיגרנה הוא בעיה רפואית הפוגעת ברבים מאתנו והיא בעלת השפעה שלילית ביותר על איכות החיים. עשרות מיליונים של אנשים סובלים מכאבי ראש כתוצאה ממיגרנה ותרים אחר פתרונות יעילים לבעיה מבלי להזדקק לחומרים כימיים, אם כן מלבד הטיפולים המשלימים והנטורופתיים.

הבשורה החדשה מגיעה בדמות מכשיר שפותח במחלקה הנוירולוגית בבית החולים רמב"ם בשיתוף של חברת סטארט אפ הדומה לנגן המוסיקה הנייד המוצמד לזרוע ובתוכו מותקנות אלקטרודות. בעולם הרפואי אמנם קיימים התקני אלקטרודות לטיפול במיגרנה, אולם הם מוצמדים לראש כך שלא ניתן להסתירם או לעשות בהם שימוש ללא פגיעה בפעילות ובתפקוד הרגיל.

המכשיר שולח אותות חשמליים למוח אשר פעולתם מפחיתה את עוצמת התקף המיגרנה וניתן לשלוט עליהם באמצעות אפליקציה בטלפון החכם. השימוש במכשיר מתבצע על ידי הצמדת מדבקה לזרוע המתערבת בפעולתה של מערכת הכאב במוח וחוסמת את אותות הכאב המאפיינים התקפי מיגרנה.

יעילות המכשיר הוכחה במחקר

מחקר אשר עקב אחר יעילות הטיפול החדשני כלל כמה עשרות נבדקים אשר לא נטלו תרופות למניעת מיגרנה ולחלקם הוזרמו בזמן התקף המיגרנה זרמים מוחלשים אשר לא השפיעו על המוח כלל וקבוצה אחרת קיבלה זרמים בדרגות עוצמה משתנות.

התוצאות הראו כי מתוך הנבדקים אשר קיבלו רמת זרם גבוהה, כשךןשחפ אלןזחפ דיווחו כי המיגרנה נעלמה, וכשישים אחוזים מהם שיתפו על הקלה של הכאב מקשה או בינוני לקל או ללא כאב כלל, התוצאות הללו משביעות רצון לנוכח העובדה כי נתונים דומים נרשמים בעת טיפול תרופתי המיועד למיגרנה.

חלופה לתרופות

מומחים בתחום מוספים כי האפשרות לוותר על טיפול תרופתי עבור אנשים פעילים היא בשורה טובה למדי כך שאותם אנשים לא יסבלו מפגיעה באיכות החיים שלהם, ביכולת העבודה ובהרגלים וסדר היום הרגיל והקבוע שלהם. המכשיר הקטן אשר ניתן לשאת אותו בתיק או על גבי הזרוע בזמן השימוש מאפשר שמירה על דיסקרטיות במהלך ההתקף ללא פגיעה ביכולת התפקודית וללא תופעות הלוואי הנובעות מנטילת תרופות.

פעולת המכשיר נמשכת כעשרים דקות וההתקף למעשה נעלם לחלוטין. המטופלים דיווחו על תופעת לוואי משנית בלבד המתבטאת כאב קל בזרוע כתוצאה מהעברת הזרם החשמלי אולם אין בכך כדי לגרום לשינויים בהתנהלות או אילוצים כלשהם.

יתרונות הפיתוח ברורים למדי, הן בהיבט הרפואי והן בזה השימושי:

  • טיפול יעיל הדומה בתוצאותיו לזה של טיפול תרופתי ייעודי.
  • ללא תופעות לוואי הנובעות מטיפול תרופתי.
  • מכשיר קטן ונוח לשימוש אשר מתחבר לסמארטפון וניתן לשאת אותו על הזרוע.
  • שמירה על דיסקרטיות ועל תפקוד רגיל בזמן התקף המיגרנה.
  • זמן הפעולה הנדרש של המכשיר כ-20 דקות בלבד עד להעלמת ההתקף.

לאור ההצלחה ונוכח תוצאות המחקר והניסויים שהראו תוצאות משמעותיות, משביעות רצון ואף מפתיעות המצביעות על הפוטנציאל הטמון בשימוש במכשיר החדש, הוחלט בארה"ב להתחיל בתקופה הקרובה במחקר רחב היקף נוסף אשר ייקחו בו חלק 200 מטופלים, במידה והמחקר יוכתר בהצלחה, יחל שיווק של הפיתוח בעוד כשנה.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן