ממה נובעים כאבי ראש משניים?

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי ראש משנייםכאבי ראש מהווים תסמין שכיח מאוד, כאשר בגדול נהוג לסווג את כאבי הראש באשר הם לשתי קבוצות עיקריות: כאבי ראש ראשוניים וכאבי ראש משניים.

הרוב המוחלט של המטופלים הסובלים מכאבי ראש לא סובלים מכאבי ראש משניים, אלא מהפרעות כאב ראש ראשוניות כמו לדוגמה כאב ראש מתחי, מיגרנה וכאב ראש מקבצי, הנחשבים לכאבי הראש הראשוניים השכיחים ביותר.

מה הם הגורמים לכאבי ראש משניים?

קיים מגוון רחב ביותר של גורמים לכאבי ראש משניים, כולל דימום תת עכבישי, גידול מוחי, יתר לחץ תוך גולגולתי אידיופטי, זיהום מוחי, פקקת של הסינוסים הוורידיים המוחיים ועוד. לא אחת מדובר בכאב ראש משני כרוני, הנמשך יותר מחמישה עשר ימים במהלך החודש למשך תקופה של יותר משלושה חודשים.

כאב ראש כרוני משני יכול להיות למשל משני לדיכאון, לחבלת ראש טראומטית, משני לפתולוגיה בעמוד השדרה הצווארי, משני למחלות כלי דם שונות כמו לדוגמה וסקוליטיס או דלקת עורק הצדע ועוד.

כאבי ראש משניים מתבטאים במגוון צורות

כאב ראש עם התפתחות חריפה וחדה לדוגמה מתפתח באופן פתאומי ומתבטא בצורה סוערת מאוד. לעומת זאת, כאב ראש עם התפתחות תת חריפה מתפתח במהלך מספר ימים ונחשב לפחות סוער. כאב ראש כרוני כפי שציינו, הוא כאב הנמשך לפחות 15 ימים בחודש אחד במשך שלושה חודשים רצופים.

מעבר לתזמון הכאב ומשך הכאב, חשוב להתייחס גם לעוצמת הכאב ולשינויים בעוצמת הכאב. כך לדוגמה ישנם כאבי ראש משניים המופיעים בעיקר בשעות הלילה וגורמים ליקיצה במהלך השינה. לעומת זאת, ישנם המופיעים בצורה חלשה והולכים ומתגברים במהלך הזמן. ישנם כאבי ראש משניים המחמירים במאמץ, אחרים מופיעים בעיקר בשעות הבוקר לאחר היקיצה מהשינה ועוד.

בנוסף לתסמינים המאפיינים את כאב הראש עצמו, לא אחת יופיעו סימנים נוספים במקביל לכאבי הראש שחשוב ביותר להתייחס אליהם. בין היתר מדובר בראייה כפולה, פרכוסים, חום גבוה, שינויים בהתנהגות, שינויים רגשיים, הפרעות יציבה, הפרעות דיבור ועוד.

כיצד מאבחנים כאבי ראש משניים?

אבחון כאבי ראש משניים כולל בראש ובראשונה אפיון מדויק של כאבי הראש מהם סובל המטופל ומיפוי של כל התסמינים הנלווים לכאבי הראש. חשוב לציין, כי הבעיה החמורה ביותר מבחינה קלינית הנוגעת לאבחון כאבי הראש המשניים היא שלא פשוט לזהות איזה חולה סובל מכאב ראש משני המעיד על בעיה רפואית חמורה ואיזה סובל מכאב ראשוני בלבד.

הבירור הטוב ביותר כרוך בביצוע בדיקות הדמיה, אך מאחר ומדובר בבדיקות יקרות שאינן זמינות במיוחד, הרי שלא פשוט להחליט באילו מקרים יש להפנות את המטופל לביצוע בדיקות הדמיה ובאילו מקרים לוותר על הבדיקה.

כיצד מטפלים בכאבי ראש משניים?

הטיפול בכאבי ראש משניים משתנה בהתאם לבעיה הראשונית שהובילה להתפתחות כאבי הראש כמובן. אי לכך, הטיפול משתנה ממטופל למטופל בהתאם לאבחנה. ברוב המקרים, לאחר הטיפול בבעיה הראשונית, יחלפו גם כאבי הראש.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן