איך מטפלים בכאבי קרקפת במיגרנות?

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבים בקרקפת בקרב סובלים ממיגרנותאנשים הסובלים ממיגרנות, חווים לעיתים קרובות כאבים בקרקפת, הנובעים ממצב נוירולוגי בו העצבים עוברים מהחלק העליון של עמוד השדרה בבסיס הצוואר, עד הקרקפת, וגורמים לדלקת.

זוהי הפרעה מובחנת הדורשת אבחנה מדויקת על מנת לקבל את הטיפול הראוי. כאבי קרקפת הם מצב אופייני לאנשים הסובלים ממיגרנות, והכאבים מתרחשים ככל שהמיגרנה מתקדמת.

תסמיני כאבים בקרקפת

מצב זה עלול לגרום לכאב אינטנסיבי ביותר, המרגיש כמו כאב חד, דוקר "ומחשמל" בקרקפת. תסמינים אחרים עשויים לכלול:

  • כאב בוער ופועם המתחיל בדרך כלל בבסיס הראש, כתוצאה מהמיגרנה, ומקרין לקרקפת.
  • כאב בצד אחד של הקרקפת, או בשני הצדדים.
  • כאב מאחורי העין.
  • רגישות לאור.
  • כאבים פועמים בקרקפת.
  • כאבים במהלך הנעת הצוואר.

הכאבים שמופיעים הינם תוצאה של דחיסת או גירוי עצבי הקרקפת בעקבות המיגרנה, או כשמתרחשת דלקת. במקרים רבים, לא נמצא כל גורם מדויק אחר.

איך מאבחנים?

כשהמיגרנה מלווה בכאבי קרקפת, יש ליידע את הרופא. הוא יבדוק את ההיסטוריה הרפואית, יבחן את הטיפולים שנקבעו למיגרנה, ויבצע בדיקה גופנית. הוא ילחץ בחוזקה על הקרקפת על מנת לקבוע אם ניתן לשחזר את הכאב, ויבצע חסימת עצב באמצעות הרדמה כדי לבדוק אם גישה זו מקלה את הכאב.

אם גישה זו עובדת, הרופא יזמין בדיקות דם או סריקת MRI. חיוני לקבל אבחנה מדויקת לקביעת הטיפול, שכן התרופות למיגרנה שונות מהתרופות הנקבעות לכאבי קרקפת.

הטיפול תלוי בגורם לדלקת או לגירוי העצבים בקרקפת

הטיפול הראשון נועד להקל את התסמינים, וקיימים מספר צעדים בהם ניתן לנקוט על מנת להקל את הכאב. אלו כוללים מנוחה בחדר שקט; עיסוי ראש; ותרופות נוגדות דלקת כגון נפרוקסן או איבופרופן. במקרה בו אמצעי טיפול עצמי אלו אינם מסייעים, הרופא ירשום תרופות לטיפול בכאבי קרקפת, כגון מרשם למרפי שרירים; תרופות נוגדות פרכוסים כגון טגרטול ונוירונטין; או תרופות נוגדות דיכאון.

שימוש לטווח הקצר בחסימת עצבים מקומיים מתבצע באמצעות זריקות סטרואידים. טיפול זה כרוך במתן שתיים עד שלוש זריקות במהלך מספר שבועות, על מנת לשלוט על הכאב. אך הכאב עשוי לשוב בשלב מסוים, ואז קיים צורך במתן סדרה חוזרת של זריקות.

נדיר שנקבע ניתוח, אך הוא עשוי להידרש אם הכאב אינו מגיב לטיפולים אחרים, או שהוא חוזר. הליכים כירורגיים עשויים לכלול:

כאבי קרקפת אינם מצב מסכן חיים, ורוב האנשים זוכים להקלה משמעותית מהכאב באמצעות מנוחה ונטילת תרופות. יחד עם זאת, אם הכאבים ממשיכים, יש ליידע את הרופא, שכן יתכן שקיימת סיבה נוספת לכאב, מלבד המיגרנה, בה יש להתחשב.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן