סובלים ממיגרנות? משככי כאבים שיעבירו את הכאב

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

משככי כאבים לטיפול בכאבי ראשטיפולים רבים זמינים לסובלים מכאבי ראש, והם משתנים בהתאם לגורם שהוביל להתפתחות הכאב. אך ברוב המקרים הרופא יקבע טיפול תרופתי באמצעות משככי כאבים.

נוגדי דלקת שאינם סטרואידים

נוגדי דלקת שאינם סטרואידים או (NSAIDS (Nonsteroidal Anti-Inflammatory Drug הם כדורים שפועלים לשיכוך כאבים, הורדת חום וכן במינונים גבוהים יחסית, לטיפול בדלקות. התרופות המוכרות ביותר הנכללות במשפחה זו הן אספירין, נפרוקסן (הנמכרת בישראל תחת השמות המסחריים נורופן, אדוויל וולטרן למשל) ואיבופרופן. כל התרופות במשפחה זו ניתנות לרכישה ללא מרשם רופא.

תופעות הלוואי של התרופות במשפחה זו כוללות בעיקר בעיות הקשורות לכליה ולמערכת העיכול. באופן כללי תופעות הלוואי הן תלויות מינון, כך שככל שהמינון גבוה יותר, כך הסיכוי לתופעות לוואי גבוה יותר בהתאם. כמו כן, הסיכוי לתופעות לוואי במערכת העיכול עולה ככל שמשך החשיפה ארוך יותר. בהתאם לכך, מומלץ לעשות שימוש במינון הנמוך ביותר ובמשך הזמן הקצר ביותר האפשרי.

תרופות ממשפחת הטריפטנים

הטריפטנים הן תרופות שפותחו במיוחד לצורך טיפול בכאבי ראש מקבציים ומיגרנות. לפי ההערכות העדכניות ביותר שיש בידינו כיום, בין שבעים לשמונים אחוז מהסובלים מכאב ראש מקבצי או מיגרנה יגיבו בצורה טובה לתרופות השייכות למשפחה זו כמו לדוגמה אימיטרקס, רילרט או ריזלט. להלן כמה מהחסרונות המרכזיים של תרופות ממשפחת הטריפטנים:

לא ניתן לצרוך את התרופות לאורך זמן ובדרך כלל ניתן לצרוך עד שלושה כדורים ליממה לכל היותר. חיסרון זה בא לידי ביטוי בעיקר כשמדובר בהתקף ממושך כמובן. שימוש ממושך בתרופות אלו עלול לגרום להתפוגגות השפעתן, והופעת כאבי ראש עוצמתיים, במצב הנקרא התקפי ריבאונד.

בטבליות הסטנדרטיות משך הזמן עד לתחילת ההשפעה של התרופה יכול להימשך שעה ואף למעלה מכך. ההשפעה של הזריקות והטבליות המסיסות מהירה יותר באופן משמעותי, אך יש להן תופעות לוואי רבות יותר. אף תרופה במשפחה זו לא משפיעה על כל החולים באשר הם ולכן יש במקרים רבים להתנסות במספר תרופות עד לאיתור התרופה המתאימה ביותר.

שימוש במשככי כאבים לכאבי ראש בזמן ההריון

באופן עקרוני, לפני התחלת נטילה של כל תרופה חדשה במהלך ההיריון יש להתייעץ עם רופא הנשים או רופא המשפחה והדבר נכון גם בנוגע להמשך הנטילה של תרופה שלקחה לפני ההריון. הנחיה זו תקפה כמובן בנוגע לכל משככי הכאבים באשר הם, לרבות משככי הכאבים הנמכרים ללא מרשם רופא, קחו זאת לתשומת לבכם. באופן ספציפי לא מומלץ ליטול נוגדי דלקת שאינם סטרואידים במהלך ההריון ובמיוחד לא במהלך הטרימסטר השלישי.

אמנם לא מדובר בתרופות שנחשבות לטרטוגניות, אך כיום ידוע שנוגדי דלקת שאינם סטרואידים עלולים לגרום לסגירה מוקדמת מדי של הדוקטוס ארטריוזוס ואף להעלות את הסיכון להפלות וללידה מוקדמת.

כמו כן, במהלך ההריון אסורה הנטילה של תרופות הגורמות לכיווץ של כלי דם, כשבין היתר מדובר בתרופות ממשפחת הטריפטנים. תרופה לשיכוך כאבי ראש הבטוחה לשימוש במהלך ההריון היא למשל פרצטמול, הנמכרת בישראל תחת השמות המסחריים אקמול, אברול, רוקמול, דקסמול ועוד.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן