מהי מיגרנת סטטוס?

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מיגרנת סטטוסמיגרנת סטטוס היא תופעה פחות נפוצה, בהשוואה למיגרנה הרגילה והיא מופיעה לרוב אצל נשים. שלא כמו מיגרנה רגילה, מיגרנה זו נמשכת למעלה משלושה ימים שעות ואינה מגיבה לטיפולים תרופתיים.

הסובלים מהמיגרנות, בעיקר לאור התסמינים הלא נעימים הנלווים לה וההקאות המרובות הגורמות להתייבשות, נאלצים להתאשפז בבית החולים בזמן ההתקף כדי לעבור טיפולים תומכים.

סיבוכי מיגרנה רגילה

מיגרנת סטטוס היא הסתבכות המיגרנה הרגילה. כשמיגרנה איננה מטופלת כראוי, וכשהסובלים מהמיגרנה צורכים תרופות במינונים גבוהים, הסבירות לפתח מיגרנת סטטוס היא גבוהה מאד.

תסמינים מורכבים

התסמינים הנלווים למיגרנת סטטוס דומים מאד לאלה הנלווים למיגרנה הרגילה, אולם לצד כאבי הראש החזקים מאד, עשויים להופיע גם שיבושים בראיה, בחילות וגם הקאות וחוסר ריכוז.

מכיוון שמדובר בתופעה שנמשכת למעלה משלושה ימים, ייתכנו תסמינים נוספים, הנגרמים בשל התסמינים המופיעים בשלבים הראשונים של ההתקף, כמו עייפות וגם חוסר שינה וכן התייבשות (הנגרמת לאור ההקאות המרובות).

אבחון מיגרנת סטטוס: בהתאם לתסמינים

היות והסובלים ממיגרנת סטטוס נוטים לסבול מתופעה זו אחת לתקופה, זיהוי הבעיה קל יחסית ואיננו מצריך בדיקות מיוחדות. יחד עם זאת, מכיוון שהתסמינים למיגרנת סטטוס יכולים להופיע גם בבעיות רפואיות אחרות, במידת הצורך מבצעים בדיקות מסוימות, כמו בדיקות הדמיה או בדיקות מעבדה.

בדיקה נוירולוגית היא נפוצה ביותר, המוצעת גם היא כחלק מהאבחון במקרים רבים, כדי לשלול בעיות אחרות, שתסמיניהם זהים לאלה, הנלווים למיגרנה.

כדי למנוע סיבוכים נקבע טיפול באשפוז

הטיפול המוצע לסובלים ממיגרנת סטטוס כולל לרוב אשפוז בבית החולים, בשל השלכות התופעה והתסמינים הנלווים לה. במרבית המקרים יקבל המטופל כדורים נגד כאבים או זריקה נגד כאב ובמקביל גם אינפוזיה או עירוי כדי להחזיר לגופו את הנוזלים שאיבד לאור ההקאות המרובות.

כדורים נוספים שיינתנו לו הם כדורים נגד בחילה כדי למנוע הקאה, אולם במידה והמטופל סובל מבעיות כלי דם, תיבחן אפשרות טיפול אחרת (שכן כדורים אלה אינם מתאימים לסובלים מכך).

סכנות התייבשות

התייבשות רבה עשויה לגרום לנזק משמעותי ולכן במידה ונלווים למיגרנה הקאות רבות יש לפנות בהקדם לבית החולים. יחד עם זאת, מדובר בתופעה המשפיעה לא מעט על איכות חייהם של הסובלים ממנה וגורמת, בעקבות כך, לאובדן ימי עבודה וגם לימודים.

בדומה למיגרנה רגילה, גם במקרים כאלה ישנה חשיבות רבה מאד למניעה. אצל חלק מהסובלים מהתופעה הקפדה על שינה סדירה, תזונה נכונה, ארוחות מסודרות וגם הימנעות ממזונות מסוימים המכילים תיראמין, יכולה להפחית את תדירות ההתקפים.

יש הסבורים שגם פעילות גופנית תורמת לא מעט במקרים כאלה ויכולה לסייע באופן משמעותי לסובלים ממיגרנת סטטוס וכחלק מהמניעה. חשוב לזכור – מיגרנת סטטוס, שלא כמו מיגרנה רגילה, יכולה לסכן חיים ובמיוחד אם היא לא מטופלת כהלכה.

ראו גם:
מהי מיגרנה שקטה?

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן