בזמן קורונה חלה עליה חדה בדיווחים על מיגרנות, מחקר גילה

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הקורונה נחתה אלינו בסימסטר הראשון של שנת 2020 ושינתה את כל העולם בבת אחת. לקורונה תסמינים רבים וביניהם שיעול,כאב ראש הקורונה: עליה בדיווחים על מיגרנות בזמן הקורונה כאבי שרירים וחום גבוה. אך מה עם המחלות האחרונות שהקורונה משפיעה עליהן באופן עקיף? מחקר חדש מראה שישנה עליה חדה בהתקפים של מיגרנות בתקופת הקורונה.

מיגרנה היא מחלה לכל דבר ולא סתם כאב ראש כפי שאנשים רבים חושבים. מחקרים מראים שבעת תקופת הקורונה, הסובלים ממיגרנות חווים התקפים תכופים יותר ובעוצמות גבוהות יותר. למה זה קורה ומה אפשר לעשות בשביל למתן את התופעה?

מהו הסוג השכיח ביותר של מיגרנות?

מיגרנה ללא הילה היא הסוג השכיח ביותר של מיגרנות. מיגרנה זו מלווה בכאב ראש חמור או בינוני אשר לרוב מגיע בהפתעה ורק בחלק אחד של הראש. יחד עם כאב הראש הנוראי ישנן בדרך כלל תסמינים כגון: בחילות, טשטוש בראייה, עייפות ורגישות לאור, לריחות ולצלילים.

סוגים נוספים של מיגרנות הם מיגרנה עם הילה, מיגרנה הימגרפיה ומיגרנה כרונית.

כיצד משפיעה הקורונה על מחלות אחרות?

מיגרנה היא לא תסמין או תופעת לוואי של הקורונה, אך כפי שקורה עם מחלות רבות, אנו יכולים לראות בברור את ההשפעה העקיפה של הקורונה על החמרה של מיגרנות.

הקורונה היא לא רק מחלה חדשה וקשה, נגיף הקורונה מסוכן מאוד לבריאות שלנו משום שהוא כל כך מדבק וחמקמק. זהו לא רק נגיף אלא מגיפה ברמה עולמית שאף מדינה לא מצליחה להשתלט עליה. אנחנו חווים לראשונה שמים סגורים, עסקים סגורים, עבודה מהבית, אנשים רבים שאיבדו את עבודתם וסגרים שמשאירים אותנו נעולים בבית ללא יכולת להיפגש עם חברים ובני משפחה.

המגיפה, כל מה שמלווה לנגיף הקורונה, גרמה לכך שאנשים רבים חווים לחץ בלתי רגיל, מתח וחרדה קיומית ברמות גבוהות. החרדה בזמן הקורונה היא כל כך גדולה וקשורה לכל כך הרבה דברים – לפחד מהנושא הכספי, פחד מלחלות בנגיף ופחד מלהדביק אחרים שאולי יחווי תסמינים חמורים.

כיצד משפיעה הקורונה על הסובלים ממיגרנות?

ההשפעה של הקורונה על הסובלים ממיגרנות היא עצומה. לפי מחקר בינלאומי שנעשה בחודשים האחרונים נראה שישנה עלייה של 50% בהתקפים המדווחים של מיגרנות.

בסקר אחר, של אותה קבוצת מחקר במספר משתתפים מצומצם יותר של 400 חולים, נראה שהתקיימה עלייה של 60% במספר ההתקפים ו-40% מתוך ה-60% האלה ציינו שהם חשים שההתקפים שהם חווים הם חזקים יותר מבעבר.

התקפי מיגרנה קשורים גם לתקופת לחץ ובתקופה זו של מגיפת הקורונה העולמית כולנו בלחץ, ללא יוצא מן הכלל. לכן, אין זה כל כך מפתיע שחולים אלו מדווחים על עלייה במספר ההתקפים שהם חווים וכן על עלייה בדרגת הכאב.

כך מתמודדים ביעילות עם מיגרנות בעת הקורונה

החוקרים של המחקר לעיל הציעו מספר טיפולים מניעתיים, כמו תרופות ביולוגיות אשר פועלות על החלבון שמקשור לקבלת ההתקפים וכן בדיקת דרכים להתמודדות עם חרדה מראש.

כמו כן, מומלץ שהחזיק כמות מספקת של תרופות מרשם שנתן הרופא, ליתר ביטחון משום שאין לדעת מתי יגיע הסגר הבא.

מומלץ מאוד להוריד באופן ניכר את השימוש ברשתות החברתיות, להקפיד על תזונה נכונה ופעילות גופנית.

כמובן שההמלצה הראשונה היא התייעצות על הרופא שלכם, אין תחליף לכך.

לסיכום, אין זה מפתיע שהלחץ של מגיפת הקורונה העולמית משפיע על תדירות המיגרנות. מיגרנה היא מחלה נוירולוגית קשה שהתסמינים שלה יכולים להימשך מספר ימים. זכרו לשמור על שגרת יום, גם בימים טרופים אלו של עבודה מהבית וחוסר שגרה מוחלטת, ושמרו על בריאות גופכם ונפשכם.

 

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן