מיגרנה של סוף השבוע – מיגרנה של יום ראשון

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מהי מיגרנה של סוף השבוע?במחקר מפורסם שנערך בקרב קרוב ל- 2000 בני נוער הסובלים ממיגרנה בארצות הברית, נמצא כי שכיחות ההתקפים המיגרנוטיים בקרב הנבדקים גבוהה במיוחד דווקא בימי שני.

תופעה דומה הבאה לידי ביטוי בעלייה בשכיחות התקפי המיגרנה מתרחשת גם בקרב מטופלים בישראל, המדווחים על עלייה בשכיחות וחומרת ההתקפים בסוף השבוע או ביום ראשון. תופעה זו זכתה לשם "מיגרנה של סוף השבוע" וכן נקראת בפי מטופלים מסוימים "מיגרנה של יום ראשון".

מדוע הסיכוי להתקף מיגרנה עולה בימים מסוימים?

לפי התיאוריה המרכזית המנסה להסביר את העלייה בסיכון להתקפי מיגרנה בימים מסוימים במהלך השבוע, נראה כי הגורם לכך קשור לעובדה שבמהלך סוף השבוע או תחילת השבוע, חל שינוי בדפוסי השינה שלנו. כך לדוגמה בישראל ישנם אזרחים רבים מאוד שישנים בימי שבת יותר זמן משהם רגילים לישון במהלך שאר ימות השבוע. בארצות הברית לעומת זאת, בני הנוער לרוב חוזרים בימי שני לבתי הספר, לאחר שמיעטו מאוד בשינה במהלך סוף השבוע.

השינוי בדפוסי השינה, שיכול לבוא לידי ביטוי בשינה מרובה מהרגיל או במיעוט שעות שינה, מוציא את החולה מאיזון, שובר את השגרה ומגדיל את הסיכון להתקף מיגרנה, זאת לפי החוקרים.

גורמים נוספים למיגרנה של סוף השבוע

אמנם השינוי בדפוס השינה הוא ככול הנראה הגורם המשמעותי ביותר להתקפי המיגרנה של סוף השבוע, אך אין זה מן הנמנע שישנם גורמי סיכון נוספים. למעשה, כיום ידוע שישנו מגוון רחב של שינויים באורח החיים המתרחשים בסוף השבוע או בתחילת השבוע, שעלולים להגדיל את הסיכוי להתקפי מיגרנה.

כך לדוגמה ישנם מטופלים שנוהגים לצרוך פחות קפה מהרגיל או יותר קפה מהרגיל במהלך סוף השבוע, ישנם שנוהגים לצרוך אלכוהול בסוף השבוע וכמובן שכולנו נוהגים לאכול כמויות גדולות יותר של אוכל במהלך סופי השבוע באופן טבעי.

בנוסף לכל הגורמים הנ"ל, גם מצבי מתח ולחץ עשויים להוות טריגר להתקפי מיגרנה, מה שמסביר את העלייה בשכיחות ההתקפים בקרב בני נוער ביום שבו הם חוזרים לבית הספר לאחר חופשת סוף השבוע. לחילופין, ישנם לא מעט אנשים שדווקא הכניסה לסוף השבוע מעוררת בהם לחץ, על רקע שבירת השגרה לדוגמה.

איך ניתן למנוע מיגרנה של סוף השבוע?

הדרך הטובה ביותר למנוע מיגרנה של סוף השבוע היא להקפיד על כך שלא יבוצעו שינויים דרסטיים מדי באורח החיים בסוף השבוע. אי לכך, אם אתם למשל רגילים לישון יותר שעות בימי שבת וכתוצאה מכך מתעוררים עם מיגרנה, נסו לצמצם את מספר שעות השינה שלכם ביום זה ופשוט לא לעבור את מכסת שעות השינה שאתם מקציבים לעצמכם ביתר ימי השבוע.

כמו כן, נסו להימנע משינויים דרסטיים בתחומים אחרים, בדגש על סדר הארוחות ונפח הארוחות, כמות האלכוהול והקפה ועוד. מעבר לכל זה, מומלץ מאוד להימנע מכניסה למצב של מתח, לחץ או חרדה לקראת תחילת השבוע, על מנת שלא להתחיל שבוע עם התקף מיגרנה חלילה, ללא ספק דרך לא מוצלחת במיוחד לפתוח שבוע חדש.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן