מיגרנות ומחלות לב וכלי דם

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מיגרנות ומחלות לבשני מחקרים, מציעים כי מיגרנה מגבירה את הסיכוי להתפתחות אירועי לב וכלי דם אשר מובילים להתקפי לב ושבץ.

לפי אחד המחקרים מיגרנות כגורם סיכון, מקדימות את הסוכרת, עישון, השמנת יתר והיסטוריה רפואית משפחתית, להיווצרות בעיות לב וכלי דם.

המחקר השני בחן נשים הסובלות ממיגרנה ונוטלות אמצעי מניעה הורמונאליים. במסגרת המחקר נבחן הקשר בין המיגרנות לבין התרחשות קרישי דם. נשים אשר אובחנו כסובלות  מיגרנה היו תחת סיכוי גבוה יותר לחוות סיבוכים של קרישי דם. התרחשות סיבוכים אלה, נמצאו  בשיעור גבוה יותר בקרב נשים עם מיגרנה, אשר נטלו גלולות למניעת הריון בניגוד לנשים ללא מיגרנה אשר נטלו גלולות.

מהי מיגרנה?

מיגרנה היא בדרך כלל כאב ראש חמור, המאופיין בפעימות בצידי הראש, אשר עלולות להימשך מספר שעות. המיגרנות שכיחות פי שלושה בקרב נשים לעומת גברים. מיגרנה מלווה בבחילה ולפעמים אף בהקאות. בדרך כלל, מטופלים הסובלים ממיגרנות מציינים כי ההתקף מצריך שהייה ושכיבה בחדר חשוך, שקט עד להיעלמות הכאב.

הגורם למיגרנה אינו ברור לחלוטין, אך קיימת ההשערה כי פעילות מוחית או עצבית בלתי תקינה גורמת לכלי הדם בראש להתרחב ולהצר בהמשך, דבר אשר גורם לכאבי הראש.

מיגרנות מלוות באאורה-הילה. הילה הינה חיזיון חזותי של אור וצבע. לפעמים הילה עשויה להיות כרוכה גם בריח מוכר, טעם או חולשה ואובדן תחושה בצד אחד של הגוף.

מהו שלב האאורה?

שלב זה נגרם בעקבות הופעת תופעות נוירולוגית המתרחשות מיד, לפני או במשך התקף המיגרנה. הסימנים מופיעים בדרך כלל בהדרגה במשך חמש דקות עד חצי שעה, מיד לפני הופעת כאב הראש. הסימפטומים של האאורה הם בדרך כלל חושיים בטבעם.

הילה חזותית הינה הסוג הנפוץ המתרחש כחלק מהאירועים. סוג זה כולל הבזקי אור לבנים ולעיתים רחוקות אור צבעוני. ישנם חולים המתלוננים על ראייה מעורפלת. יכולה להופיע גם הפרעה בשדה הראיה, נקודות שחורות ולעתים עוורון חולף. אאורה חושית כוללת תחושת נימול באזור והזרוע ובאזור חלל האף והפה.

כיצד ניתן לטפל במיגרנה?

כיום קיימים טיפולים תרופתיים הזמינים לטיפול ומניעת המיגרנות. הטיפול במיגרנה כרוך פעמים רבות בתופעות לוואי. בהתאם לתדירות המיגרנה של מטופל וחומרת המצבים הרפואיים האחרים, רופאים עשויים להמליץ ​​על תרופות שונות.

כמו כן, ישנם סוגים מסוימים של ייעוץ בתחום בריאות הנפש, אשר מטרתם היא להפחית את רמות המתח כדי לשלוט בכאבי הראש ולהפחית מיגרנות.

מיגרנה מגבירה את הסיכון לקרישי דם

במסגרת מחקר אמריקאי נבחן הקשר בין מיגרנות בקרב נשים, נטילת גלולות למניעת הריון והופעת קרישי דם. המחקר כלל שתי קבוצות של נשים, כאשר לקבוצה הראשונה סופחו נשים הסובלות ממיגרנה המלווה בהילה אשר נטלו גלולות, ואילו הקבוצה השנייה כללה נשים הנוטלות אמצעי מניעה והסובלות ממיגרנה ללא הילה.

מתוך 145,304 מהנשים שלקחו חלק במחקר, ועשו שימוש באמצעי מניעה-  2,691 הושפעו ממיגרנה עם הילה ו4,437 הושפעו ממיגרנה ללא הילה. נשים שסבלו ממיגרנות עם הילה, היו בסיכון גבוה יותר.

כיצד ניתן להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם?

מספר גורמים מזוהים כיום כגורמים המגבירים את הסיכון לחלות במחלות לב, אירועי לב ובעיות בכלי הדם. ההמלצות לשמירה על אורח חיים בריא כוללות: המנעות מעישון, פעילות גופנית, תזונה בריאה, שליטה בלחץ דם ורמות סוכר בדם, כמו כן, שמירה על רמות תקינות של כולסטרול והקפדה על משקל תקין.

ובכל זאת, עד להתבהרות הנושא, נשים וגברים בעלי היסטוריה של מיגרנות המלוות בהילה, נדרשים למעקב רפואי והערכה רפואית בדבר גורמי הסיכון אליהם חשופים כמו מצב גופני, אורח חיים והיסטוריה רפואית משפחתית.

 

אולי יעניין אותך גם:

כאב ראש הקורונה: עליה בדיווחים על מיגרנות בזמן הקורונה

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן