מיגרנה – איך לסיים כאב ראש ריבאונד

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מהו כאב ראש ריבאונד?כשאנשים סובלים מכאב ראש, הם נוטים לקחת כדור להקלת כאב ללא מרשם, כגון אקמול, אדוויל או תרופות משככות כאבים אחרות, או שהם מתייעצים עם רופא לגבי תרופות מרשם חזקות יותר.

אך כשלא מבינים את הוראות השימוש על התווית, או כשלא מקפידים על הנחיות הרופא, תרופות אלו עשויות לגרום לכאב ראש ריבאונד.

כשהגוף מתרגל להשפעת משככי הכאבים, הוא עשוי לגרום לצריכה מוגברת של תרופות, מה שרק מוביל לכאב ראש נוסף, וכך המעגל נמשך עד שמתחילים לחוות כאבי ראש יומיים חמורים יותר.

האופן בו מתרחש כאב ראש ריבאונד

תסמונת ריבאונד נפוצה במיוחד אם התרופה מכילה קפאין, הנמצא במשככי כאבים רבים, כדי להאיץ פעולת מרכיבים אחרים. למרות שהוא עשוי להיות מועיל, קפאין בתרופות, בשילוב עם מקורות צריכה אחרים, כגון קפה, תה, משקאות קלים או שוקולד, מגביר את הסיכוי לחוות כאב ראש ריבאונד. שימוש יתר במשככי כאבים עשוי אף להוביל להתמכרות, כאבים עזים יותר ותופעות לוואי חמורות אחרות.

כאב ראש ריבאונד: מי נמצא בסיכון?

כל אדם עם היסטוריה של כאבי ראש או מיגרנות עשוי לסבול מכאבי ראש חוזרים אם הוא משתמש במשככי הכאבים יותר מדי, או אם הוא נוטל תרופות המכילות קפאין או בוטלביטל. המינון הנכון והמדויק לשימוש במשככי כאבים כדי להשיג תוצאות פרטניות, כגון הקלת כאב ראש, עדיין נחקר. מחקרים אחדים הראו שאנשים עם פרופיל סרוטונין מסוים, עשויים להיות בעלי סבירות גבוהה יותר לשימוש בתרופות משככי כאבים, כשהם מציבים את עצמם בסיכון גבוה יותר למינון יתר.

הטיפול בכאבי ראש ריבאונד

ניתן לשלוט על כאבי ראש אלו כשמפסיקים לקחת את התרופה, או כשלוקחים ממנה בהדרגה מינונים נמוכים יותר. חלק מהסובלים מכאבי ראש אלו עשויים להזדקק לתהליך ניקוי רעלים עם פיקוח רפואי הדוק יותר, ולכן חשוב להתייעץ עם מומחה כאבי ראש.

אנשים שלוקחים מינונים גדולים של תרופות הרגעה, גלולות כאבי ראש משולבות המכילות תרופות הרגעה, או תרופות חזקות המכילות קודאין או אוקסיקודון, צריכים להתאשפז בבית חולים במהלך תקופת הגמילה. בשבועות הראשונים של התהליך, כאבי הראש עשויים להיות חמורים יותר, אך בסופו של דבר הם נעלמים.

שיטות למניעת כאב ראש ריבאונד

ניתן למנוע כאבים אלו עם שימוש במשככי כאבים על בסיס מוגבל, רק כשזקוקים להם. אין להשתמש בהם יותר מפעם או פעמיים בשבוע, אלא אם כן הרופא הורה אחרת. בנוסף, יש להימנע מקפאין בזמן נטילת משככי הכאבים, במיוחד אם לוקחים תרופות המכילות קפאין.

צעדי מניעה אחרים כוללים:

תרופות מניעה – יש להתייעץ עם הרופא לגבי תרופות המונעות מיגרנות או כאבי ראש, במקום להסתמך על משככי כאבים לאחר שכאב הראש כבר התחיל.

גישות טיפול אחרות – יש להתייעץ עם הרופא לגבי גישות טיפול חלופיות, כגון תרופות נוגדות דיכאון, שהוכחו ביכולתן להקל כאבי ראש כרוניים.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן