מה זה ורטיגו?

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

התעוררתם בבוקר וגיליתם כי אתם מסוחררים מאוד? סחרחורות זה עניין שלא תוכלו לעבור עליו לסדר היום. אם מדובר על עניין שקורה לעיתים נדירות, תוכלו לקחת לעצכמם כמה ימי מנוחה. עם זאת בחלק גדול מהמקרים מדובר על מצב שאמור ללוות אתכם תקופה ארוכה. במצבים חומרים הוא חוזר על עצמו לא משנה כמה אתם תנסו להעלים אותו. הסחרחרות מונעות מכם לבצע את כל הפעולות שאותן תכננתם לעשות מלכתחילה. לא פעם תמצאו את עצמכם נשארים בבית רק בגלל שיש לכם סחרחורת כל כך חזקה. מי שמרגיש סחרחורת חזקה צריך לדעת כי מדובר על ורטיגו. מחלה שעשויה במקרים רבים לגרום לכך שתצטרכו להתמודד עם מציאות חדשה.

 

עד כמה הבעיה הזאת נפוצה?

קשה מאוד להגיד בעל פה כמה אנשים סובלים מורטיגו, אך זה לא מעט. אפילו אם לא יצא לכם לשמוע על כמות גדולה של אנשים, יש לכך כל מיני סיבות. עם זאת אנו מדברים על שכיחות שנעה בין 20 אחוז עד 40 אחוז בישראל ובמדינות אחרות בעולם. המשמעות היא שאחד מכל חמישה או ארבעה אנשים סובל מורטיגו באופן כזה או אחר. אך יש כאלה שחרף הסחרחורות מנסים לשמור על שגרת חיים רגילה במידת האפשר. כמו שאתם מבינים העצימות של המחלה משתנה בין האנשים השונים, לכל אחד היא מופיעה באופן שונה. זה שאצלכם היא מאוד חזקה זה לא אומר שכך היא גם אצל האחרים.

 

מה הסיבה להופעת ורטיגו?

סחרחורות יכולות להופיע סתם כך, מבלי שתהיה סיבה מיוחדת או ספציפית. אך עדיין יהיה עליכם לקחת בחשבון כי ברגע שמדובר על מצב שכיח יהיה עליכם לקבל את המענה ההולם. לא תוכלו להתעלם מסחרחורות שמופיעות באופן קבוע ומשבשות את שגרת חייכם. הסיבה המרכזית להופעת ורטיגו היא בעיה מסוימת באזור במוח שאחראי על שיווי המשקל. ברגע שלא יהיה לכם שיווי משקל כמו שצריך תמצאו את עצמכם מתמודדים עם סחרחורות. תחושת אי יציבות היא תחושה לא נעימה, כזאת שלא תוכלו לעבור עליה לסדר היום. הרי דברים שהייתם מבצעים באופן קבוע יהפכו להיות כמעט בלתי אפשריים.

 

איך תוכלו לדעת שזה ורטיגו?

לא כל סחרחורת היא ורטיגו, את העובדה הזאת כל אחד מכם צריך להכיר. הרי חלק מהסחרחורות מגיעות מבלי שתהיה לכך הצדקה אמיתית או שם מדויק. ורטיגו זוהי סחרחורת סיבובית, ממש כאילו זה עתה ירדתם מהקרוסלה בלונה פארק. עם זאת בשונה מסחרחורות אחרות היא לא נעלמת כעבור מספר שניות. בנוסף לתחושת הסחרור ישנה תחושה של בחילה ורצון להקיא. יש כאלה שמספרים כי הם אפילו לא מצליחים לקום מהמיטה. כל הסימנים האלה מתארים סחרחורת שהיא יותר מאשר סחרחורת רגילה כפי שאתם מכירים אותה. היא כמובן תדרוש מכם התייחסות אחרת בהשוואה לבעיות אחרות.

 

כיצד נכון לטפל בורטיגו?

קודם כל הכי חשוב להבין כי בסוף הסחרחורות ייעלמו כלא היו. אם אתם מרגישים כי הסחרחורות מגיעות יהיה עליכם להפסיק את מה שאתם עושים. חשוב שתנוחו בזמן הזה כדי שלא תעשו דברים שעלולים לסכן אתכם. הורטיגו עצמו הוא לא מסוכן, אך אם תהיו תוך כדי נסיעה זה עלול לגרום לבעיות אחרות. מעבר למנוחה תוכלו גם לקבל טיפול תרופתי שאמור להפחית את הופעת הסחרחורות. גם אם הסחרחורות עצמן לא יפסקו, החוזק שלהן ירד באופן דרסטי לא תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם צריכים להפסיק את כל מה שעשיתם עד כה. עם זאת מדובר על עניין שקשה מאוד להעלים אותו באופן מוחלט לגמרי.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן