האם קיימים עזרים המפחיתים מיגרנות?

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

היא יכולה להוציא אדם מדעתו והכאב הוא משהו שקשה לתאר – המיגרנה היא אחת התופעות הרפואיות הקשות איתן מתמודדים אנשים רבים, ויש לא מעט שניתן לעשות בנידון. לא עוד שכיבה מתחת לשמיכה בחושך כדי להעלים את הכאב – אספנו עבורכם את כל העזרים שיכולים לסייע לכם להפחית את הכאבים וליהנות מחיים נטולי כאב.

מהי מיגרנה וממה היא נגרמת? 

מיגרנה היא הפרעת כאב ראש נפוצה במיוחד, כאשר ניתן לחלק את סוגי המיגרנות לשתיים: מיגרנה נפוצה שהמאפיין הבולט שלה הוא כאבי ראש ומיגרנה קלאסית עם אאורה, בה יש תסמינים מוקדמים לכאבי הראש. בדרך כלל התסמינים יהיו כאבי ראש חד צדדיים, המיגרנה תחמיר בפעילות גופנית והיא עלולה לגרום לחוסר תפקוד של ממש ביום יום, כאשר מיגרנה יכולה להיות בין כמה שעות ועד לשלושה ימים ברצף. המיגרנה יכולה להיות מלווה לתסמינים נוספים, למשל רגישות לאור ורעשים, ומסיבה זו בעיקר רבים מהסובלים ממיגרנה ירצו להיכנס מתחת לשמיכה ולא לצאת ממנה.

כיצד ניתן להפחית כאבי מיגרנה?

המיגרנה הנה תופעה מוכרת לאורך השנים והיא נפוצה במיוחד, משתי סיבות אלה בעיקר כיום ישנן שיטות רבות להפחתת הכאב. יש מי שיעדיפו להתחפר בשמיכה ולתת לזמן לעשות את שלו, לשים מוזיקה מרגיעה או להתנתק מכולם עד יעבור זעם, עם זאת, במציאות של היום לא תמיד הדבר אפשרי, לכן ישנם עזרים נוספים בהם ניתן לעשות שימוש.
בשלב החריף של במיגרנה ניתן לעשות שימוש בתרופות משככות כאבים שגם נוגדות דלקת. תרופות אלה יכולות להיות אקמול, איבופרופן, אספירין, דיקלופנק ונפרוקסן, כולן הוכחו כתרופות יעילות נגד מיגרנה. עוד תרופות שנחשבות יעילות לטיפול במיגרנה הן התרופות ממשפחת הטריפטנים, לדוגמה ריזלט, רילרט וזומיג. להבדיל מקבוצת התרופות הקודמת שכתבנו עליה, תרופות אלה מחייבות מרשם רופא וישנן התוויות נגד לשימוש בהן במצבים רפואיים מסוימים, למשל אצל אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה או שחוו בעבר אירוע מוחי או שהם נמצאים בסיכון ללקות בו.

מחולל חמצן להפחתת כאבי המיגרנה

אחת השיטות החדשניות לטיפול במיגרנה הנה באמצעות מחולל חמצן שנמצא יעיל במיוחד עבור מי שסובל מהתופעה. בלא מעט מהפעמים כאב הראש של המיגרנה הנו חד צדדי, הוא סביב ארובות העיניים או בזווית אחת הלסתות כאשר הכאב גורם לאטימה או חסימה של הנחיר בצד הכואב. חסימה זו יכולה להיות מלווה בנזילה של הנחיר או בדמעות ובאודם בלחמית העין. התקף כזה יכול לחזור על עצמו במשך שבועות או אפילו חודשים, והוכח כי טיפול בחמצן בעזרת מחולל חמצן סייע בהפחתת הכאב והתסמינים באופן משמעותי למעלה מ-70% מהמקרים. השיפור כמעט תמיד מידי ויש לבצע סדרת טיפולים כדי להבטיח את יעילות הטיפול לאורך זמן. ניתן לרכוש מחוללי חמצן ביתיים וניידים במחיר שווה לכל כיס, בטח כאשר מדובר על נדבך משמעותי כל כך המשפיע על היום יום של המטופלים.

טיפול מניעתי למיגרנה

מלבד העצות השונות לטיפולים בזמן ההתקף, ישנן גם עצות טובות למניעת המיגרנות. למשל, אושרו לאחרונה שלוש תרופות ביולוגיות חדשות למניעת מיגרנה באמצעות הזרקות תת עוריות, ישנו טיפול חדשני המבוסס על חסימה עצבית ובו מזריקים חומר מאלחש לעצב, וישנם טיפולים המבוססים על מכשירים חשמליים אשר גורמים לגירוי בעצבי הראש. כמו כן, ישנן הזרקות בוטוקס כטיפול מוכר במיגרנות כרוניות, מומלץ להקפיד על תזונה מזינה ואורח חיים בריא הכולל שינה מספקת, הפסקת עישון, ספורט, וכמובן להימנע ממזונות ומצבים שיכולים לגרום למיגרנות, לדוגמה שהייה בשמש, צום, צריכת משקאות מסוימים כמו אלכוהול וכדומה.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן