המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

טיפול בכאבי ראש ומיגרנות לפי עקרונות הרפואה הסינית

מיגרנה לפי הרפואה הסיניתהדיקור הסיני ברפואה הסינית הוא תחום בעל היסטוריה ארוכה ומוצלחת של טיפול במגוון רחב של דפוסי כאבי ראש. הגורם המדויק למיגרנות משתנה בקרב רבים מהסובלים ממנה, אך מזונות מסוימים זוהו כגורמים אשר קשורים לכאב.

גם חוסר איזון, מתח, חרדה והפרעות הורמונאליות מהווים גורמים משמעותיים.

אנשים רבים הסובלים ממיגרנות, חשים חוסר תקווה לאחר שניסו תרופות קונבנציונאליות ללא תוצאות טובות. הרפואה הסינית מפרידה את סוגי כאבי הראש השונים לקבוצות של תסמינים וסימנים על פי מצב תפקודי בעייתי מסוים בגוף. לאחר האבחון, מתקבל התסמין המתאים והשיטה הטיפולית מתמקדת בטיפול מיוחד לאזור הפגוע שנמצא.

הגורמים למיגרנות לפי הרפואה הסינית

על פי תורת הרפואה הסינית, מיגרנות נובעות ממספר סיבות שונות. תבנית אחת המהווה בסיס למיגרנות הוא קיפאון צ'י הכבד. משמעות הדבר היא כי האנרגיה התפקודית של הכבד תקועה והופכת להיות היפראקטיבית. מצב זה נובע בדרך כלל בשל כעס עצור או חוסר יכולת כרונית של אדם לבטא את רגשותיו. כאבי ראש אשר קשורים לכבד נוטים לגרום ללחץ בעצבי הראש מתוך השפעת מרידיאן כיס המרה, המחובר באופן הדוק לכבד.

סיבה נוספת למיגרנה, על פי תורת הרפואה הסינית, היא ספיקת כליה, שהיא שם נרדף לעייפות הכליה. דפוס זה נובע בשל עודף שעות עבודה, כוח רצון עוצמתי מידי ושאפתנות מוגזמת אשר גורמת לאדם לנתב את שאיפותיו להתנהגות שלילית. כשנמצא כי זה הדפוס השולט, אדם סובל ממיגרנות בעת מנוחה. הוא עובד קשה כל השבוע וגופו מלא אדרנלין, ואז הוא קורס בסוף השבוע וסובל ממיגרנה.

מרידיאן שלפוחית השתן, אשר קשור באופן הדוק למרידיאן הכליות, המשתרע לאורך העורף, מהווה מקור עיקרי של כאבי ראש עקב דפוס חוסר תפקוד כליות.

הדיקור הסיני וטיפול בצמחי מרפא

הדיקור הסיני בהחלט שווה בדיקה כאשר זה מגיע לטיפול מאסיבי במיגרנות. הטיפול מבוצע אחת לשבוע ונמשך כשישה עד שמונה טיפולים, ולאורך הזמן ניתן להעריך את מצב המטופל. הדיקור הוא בדרך כלל חוויה עמוקה ומרגיעה, אשר מייעלת את רמת הבריאות הכללית של המטופל, והוא אינו כרוך בתופעות לוואי.

בדרך כלל, משולב הדיקור הסיני עם טיפול בצמחי מרפא. הנוסחאות הבאות משמשות בדרך כלל לטיפול בכאבי ראש:

שיאו יאן וואן – למיגרנות המתרחשות סביב המחזור החודשי. זוהי הנוסחה הטובה ביותר להסדרת תפקודי כבד וחוסר איזון הורמונאלי בקרב נשים.

Cnidum 9 – זוהי נוסחת עשבי תיבול משבעה יערות אשר מסדירה את זרימת הדם ומחייה אותו. טיפול זה הוכח במעבדות קליניות כיעיל לטיפול בכאבי ראש.

גה גן טאנג – נוסחה זו משמשת בדרך כלל למתח בצוואר וכאבים באזור העליון של הראש. היא יכולה אף לשמש לטיפול במתח צוואר כרוני וכאבי ראש עורפיים.

שינויי תזונה בסיסיים

באמצעות שילוב טיפולים ומחויבות של משמעת עצמית יציבה לשיפור הבריאות באופן נאות, רוב הסובלים מכאבי ראש מגיבים היטב לשיטות הטיפול של הרפואה הסינית.

קראו על טיפול אלטרנטיבי למיגרנות – טווינא

Exit mobile version