מיגרנה וכאבי שיניים – האם קיים קשר?

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מיגרנה וכאבי שינייםאחד הגורמים העיקריים של המיגרנה הוא כאבי שיניים. הפנים מכילים שרירים ואלפי עצבים, אשר אחראיים על מעבר אותות בין המוח למערכת העצבים הפריפריאלית ובכך למעשה מורגש הכאב.

כמעט כל כאבי הראש וכאבי השיניים מזוהים על ידי אחד מעצבי הראש הגדולים – העצב המשולש. בשל קשר זה, מרבית מקרי כאבי השיניים גורמים באופן ישיר לכאבי ראש.  תגובות אחרות המלוות בכאבי שיניים, כגון הידוק השרירים והידוק הלסת, יכולים להוביל בסופו של דבר לכאבי ראש.

מה גורם לכאב שיניים?

כאב שיניים מתייחס לכל סוג של כאב אשר מתחיל באזור השיניים, החניכיים או הלסת. כאבי שיניים יכולים להתרחש בתגובה למגוון רחב של סיבות. במרבית המקרים, שיניים סדוקות, עששת, שן מוגלתית, חריקת שיניים, פגיעה בשורשים ועצבים חשופים, עלולים לגרום לכאבי שיניים.

במקרים נדירים, הגורם לכאב יכול להיות חמור אף מכך. זיהומים באוזניים, הסינוסים ואפילו מחלות לב יכולים לגרום לזיהומים הפוגעים בשן.

אבצס (מורסה) דנטלי

אזורים שונים המקיפים את השן יכולים להזדהם. זיהום חיידקי יכול להוביל להיווצרות אבצס. מורסה בפה משמעותה הצטברות מוגלתית בתוך השן או לחילופין בחניכיים בעקבות הזיהום. הסימן העיקרי לנוכחות אבצס הוא כאב עז ופעימות באזור הנגוע.

מורסה אשר נמצאת בלסת העליונה, מלווה פעמים רבות בכאב באזור הפנים והראש. הכאב יכול להשתנות בחומרתו. הטיפול המקובל באבצס הוא טיפול שורש, וניקוז בשילוב של טיפול אנטיביוטי. דלקות חניכיים ושיני בינה כלואות יכולות לגרום אף הן לכאבי ראש ולמיגרנות, ובמקרים אלה האדם יזדקק לטיפול שיניים מיידי.

זיהום לאחר עקירת שיניים

כאשר מבוצעת עקירת שיניים, העצם החשופה נוטה לזיהומים. זיהומים אלה מתחילים כעשרה ימים לאחר העקירה. הכאב הוא בדרך כלל כאב מקומי, אולם לעיתים הכאב מוקרן לאזור הפנים, הצוואר והראש. ייעוץ ומעקב נדרשים לצורך הקלה בכאב ופתרון לזיהום.

עששת וכאבי ראש

עששת היא מחלת פה זיהומית הפוגעת ברקמות השיניים. היגיינת פה רעועה ומחסור בצחצוח שיניים, מובילים להתפתחות חיידקית בפה. הרס השיניים נגרם כתוצאה מפעולתם של החיידקים הנמצאים על השיניים. כמו כן, עששת יכולה להיגרם כתוצאה מצריכת יתר של משקאות וחטיפים ממותקים. עששת היא הגורם המוביל לכאבי ראש.

פגיעה בשכבות השיניים מובילה לפגיעות וחורים בשן אשר גורמים להרס בהמשך. כתוצאה מכך, העצבים נחשפים לשאריות מזון, לטמפרטורות קרות וחמות ומזונות מתוקים. כאשר העצבים באים במגע עם גורמים אלה, אותות עצביים מעוררים כאבי פנים וראש.

חומרת הכאב עשויה להשתנות מאדם לאדם ובהתאם לחומרת המצב. תרופות להקלה בכאבים, כגון איבופרופן, עשויות לעזור, אולם חשוב לפנות לרופא שיניים לצורך טיפול רחב יותר.

שיטות טיפול בכאבי שיניים

אמנם הדאגה הראשונה והמיידית בעת כאבי השיניים היא הקלה זמנית בכאב העז, חשוב לא פחות מכך לאתר את המקור לכאב השיניים. כדי לרפא כאב שיניים שנגרמים על ידי דלקות בסינוסים או פגיעה בעצב, הטיפול הטוב ביותר הוא להרבות בצריכת נוזלים ומנוחה.

הרופא עשוי להמליץ על שימוש בתרופות אנטידלקתיות, איבופרובן או אקמול כדי להקל על התסמינים. הדרך הטובה ביותר להימנע מכאבי שיניים היא באמצעות שמירה על היגיינת פה, צחצוח שיניים יומי, שימוש בחוט דנטלי ומי פה.

תרופות ביתיות

טבילת קיסם אוזניים בשמן ציפורן, ורחיצת שיניים באמצעות מי מלח, מהווים פתרונות בייתיים מידיים לטיפול בכאבי שיניים. חשוב לזכור כי אלה הם פתרונות זמניים בלבד ואינם מספקים מענה לשורש הבעיה.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן