כאבי ראש כסימן מקדים להריון

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב ראש כסימן להריוןכאבי ראש יכולים להיות הסימן הראשון להריון ומופיעים על רקע השינויים ההורמונליים העוברים על הגוף עם הכניסה להריון.

לאחר הפריית הביצית והכניסה להריון, מופיעים שינויים ברמות ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון, אשר יכולים להשפיע על זרימת הדם אל המוח ולגרום להופעת כאב ראש.

כאבי הראש הם לרוב כאבי ראש קלים, אשר לא דורשים טיפול כלשהו ולרוב חולפים לבד ואינם אמורים להדאיג. כאבי הראש לרוב אינם מופיעים לבד, ונלווים לתסמינים נוספים של תחילת ההריון כמו בחילות, רגישות בשד, השתנה מוגברת ותסמינים נוספים.

במידה והמחזור החודשי מאחר, ובנוסף לכך מתחילים להופיע כאבי ראש קלים, קיים סיכוי להריון וניתן לאמת אותו בקלות רבה על ידי בדיקת הריון. חשוב לזכור שלא כל כאבי ראש הנלווים לאיחור במחזור מרמזים על הריון ועל כן חשוב מאוד לבצע את הבדיקה כדי לאמת את האבחנה.

הסימנים לתחילת ההריון

בתחילת ההריון מופיעים מספר שינויים הורמונליים אשר יכולים לגרום להופעת תסמינים שונים ובין היתר להופעת כאבי ראש. השינויים העיקריים מתרחשים ברמות האסטרוגן והפרוגסטרון, שברוב המקרים משפיעים על זרימת הדם ועשויים לגרום לשינוי בזרימת הדם למוח ולכאבי ראש. לרוב מדובר בכאבי ראש קלים אשר חולפים לאחר שהגוף "מתרגל" למצב. בנוסף, כאבי הראש מופיעים לרוב לצד תסמינים נוספים הכוללים:

בחילה והקאות

נשים רבות מתלוננות במהלך השבועות הראשונים להריון על בחילות והקאות, המופיעות לרוב בשעות הבוקר אך יכולות גם להופיע לאורך כל שעות היום. הבחילות וההקאות מופיעות לרוב על רקע העלייה ברמת ההורמונים beta-hCG ואסטרוגן המופיעים בתחילת ההריון, ונחשבות לאחד השינויים האופייניים אצל נשים הרות.

גודש ורגישות בשד

אחד מהשינויים הגופניים הראשונים המופיעים אצל נשים בהריון הם הופעת גודש בשד והגברת הרגישות למגע. שינוי זה מופיע לרוב תוך שבועיים ומעלה מרגע הכניסה להריון, ומבטא את שגשוג תאי השד ותחילת ייצור החלב המופיעים על רקע העלייה ברמת האסטרוגן והפרוגסטרון.

דימום נרתיקי קל – ידוע גם בשם "דימום של השרשה" אשר מופיע פחות או יותר בזמן בו אמור היה להיות המחזור החודשי.

התכווצויות – לעתים נשים רבות יכולות לחוש התכווצויות המזכירות כאבי מחזור, ומופיעות לרוב על רקע השינויים ההורמונליים השונים.

 

עייפות קשה – נשים רבות סובלות מעייפות בתחילת ההריון ובמהלכו, ונדרש להן שעות שינה רבות על מנת להתגבר עליה.

במידה וכאבי הראש נלווים לתסמינים האחרים שהוזכרו, ייתכן שאכן מדובר בהריון, אותו יש לאבחן בבדיקות המקובלות. בכל מקרה, התסמינים השונים המבטאים את תחילת ההריון לרוב חולפים בסוף הטריסמטר הראשון, ורוב הנשים נהנות מהמשך ההריון.

אבחון הריון בעקבות כאבי הראש המקדימים

במידה ואכן הופיע איחור של המחזור החודשי אשר נלווים לו תסמינים נוספים כמו כאבי ראש, ניתן לבצע מספר בדיקות על מנת לקבוע האם אכן מדובר בהריון או קיימת סיבה אחרת לכאבי הראש. כיום ניתן להשיג בכל בית מרקחת ערכת לבדיקת הריון ביתית, אשר מתבצעת על ידי בדיקת שתן ונחשבת למהימנה יחסית.

הבדיקות הביתיות מספקות אבחנה תוך מספר דקות, וניתן להשתמש בהן לרוב מהרגע בו הופיע האיחור במחזור. בדיקות ההריון מתבססות על רמת ההורמון beta-hCG, אשר עליה ברמתו מבשרת על תחילת ההריון. בדיקת השתן לא מספקת מידע לגבי גיל ההריון אלא מספקת תשובה של "כן או לא" בלבד.

כדי להתקדם באבחנה, ניתן לבצע בדיקת דם לרמת ההורמון beta-hCG, אשר בעזרתה ניתן גם להעריך את גיל ההריון ואת התקדמותו. מדובר בבדיקת דם פשוטה אשר ניתן לבצע בקופת החולים והמעקב אחר תוצאותיה חשוב ביותר. בשלבים מאוחרים יותר, החל משבוע 6 ניתן לבצע בדיקת אולטרסאונד על מנת לזהות את הדופק העוברי, ובשבועות מתקדמים יותר אף לבצע בדיקות הדמיה נוספות.

ראו גם:
כאב ראש בהריון

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן