מיגרנה ועייפות כרונית – מה הקשר?

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

זכויות רפואיות מיגרנהמחקרים חדשים רבים מצאו קשר בין עייפות כרונית, אחת התסמונת השכיחות ביותר במאה ה – 21, למיגרנה. מחקרים אלה הראו שמקרי עייפות כרונית מלווים בדרך כלל גם במיגרנות בעוצמות ובתדירויות שונות.

על פי מחקרים אלה, 75% אחוז מהסובלים ממיגרנות, סובלים גם מעייפות כרונית שאיננה מאובחנת.

תסמיני העייפות הכרונית זהים, בחלקם, לתסמינים הנלווים למיגרנה, כמו למשל – חולשה, רגישות לאור וגם רגישות לקול, בחילות, הקאות, בעיות ריכוז, הטלת שתן מוגברת ואפילו דיכאון.

מהי עייפות כרונית?

הסובלים מתסמונת התשישות הכרונית חשים בעייפות מוגברת לכל אורך היום, שנתם לא מרעננת וקשה להם לבצע פעולות (וכן הבסיסיות ביותר) הדורשות מאמץ. בדרך כלל התסמינים נמשכים מעל חצי שנה ויותר והתופעה משפיעה לרעה על איכות החיים באופן משמעותי.

האבחנה של התסמונת היא קשה לזיהוי מכיוון שלא ברור עד היום מהם הגורמים לה ומהם המנגנונים העומדים בבבסיס שלה. כיום, יש מגוון טיפולים ושיטות שונות לטיפול בתסמונת והקלה כך שניתן לשמור על איכותחיים ושגרה רגילה. לעוד מידע בנושא תוכלו לקרוא באתר המקיף לתשישות כרונית – cfs.org.il.

תסמינים משותפים לשתי התופעות

מעבר לעובדה שמדובר בשתי תופעות עם תסמינים דומים מאד, כשבוחנים את העייפות הכרונית ואת המיגרנה מזהים גם גורמים משותפים. למשל, מתח ולחצים יום יומיים. שני גורמים אלה מהווים אחת הסיבות הבולטות לעייפות כרונית וגם למיגרנה.

אנשים רבים הסובלים ממיגרנות מדווחים על מתח רב שאותו הם חוו וגם על לחצים רבים, שעימם הם נאלצו להתמודד לפני התקף המיגרנה. גם אלה החווים עייפות כרונית מדווחים כי המתח והלחץ לוקחים חלק משמעותי מאד בחייהם והם מתמודדים עימם ביום יום.

גם גירויים חזקים יכולים לגרום לשתי התופעות

חשיפה לאורות, לצלילים חזקים ולריחות הם גורמים סביבתיים העשויים להפעיל התקף מיגרנה ולהוביל למצב של עייפות כרונית. מסיבה זו בדיוק, בזמן התקף או למי שסובל מעייפות כרונית, מומלץ להפחית את החשיפה לגירויים ולנוח בסביבה שקטה ורגועה יותר.

הטיפול במיגרנה, מתמקד במערכת העצבים המרכזית ובבעיות הקשורות לה

מכיוון שאותן הבעיות גורמות גם לעייפות כרונית, טיפול זה יהיה רלוונטי גם לסובלים מתופעה זו. תרופות הנקבעות כיום לסובלים ממיגרנה משפרות את זרימת הדם למוח ובמקרים רבים ניתנות גם לסובלים מעייפות כרונית.

תרופות אלו מסייעות גם להתמודדות עם תסמינים נוספים הנלווים לשתי התופעות. למשל, תרופות ממשפחת הטריפטנים, כמו ריזאטריפטן או זולמיטריפטן מוצעות לסובלים מעייפות כרונית ועל פי מחקרים רבים יכולות להתאים גם לסובלים ממיגרנה.

השפעות התרופות וטיפולים טבעיים

התרופות מפחיתות את הפעילות העצבית הקשורות לכאבי הראש ומשפיעות על מערכות הגוף השונות. הן חוסמות את אותות הכאב, המגיעים ישירות אל המוח וגם מפחיתות את רמות הפפטידים הגורמים לכאב. במקרים רבים, שינוי אורח החיים יכול לעזור גם כך, שילוב בין תזונה נכונה, מנוחה, הימנעות מלחצים וממתחים וגם פעילות גופנית שיכולה לסייע לסובלים מעייפות כרונית וממיגרנות.

תרופה נוספת הניתנת גם היא לסובלים משתי התופעות היא טופמקס. מדובר בתרופה נגד פרכוסים, שיכולה לעזור לשלוט בתדירות התקפי המיגרנות ולשפר את השינה. אולם, יש לקחת בחשבון שנלוות לה תופעות לוואי לא נעימות וחשוב לקחת אותה במינונים נכונים.

מעבר לכך, ישנם גם טיפולים טבעיים שיכולים לסייע. כמו למשל צמחי מרפא ושמנים למיניהם. חשוב להיוועץ עם הרופא המטפל בשני המקרים ולבחון את אפשרויות הטיפול הקיימות, תוך התייחסות לסימפטומים שעימם הם מתמודדים.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן