הקשר בין מיגרנות למוצרי חלב

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מיגרנות ומוצרי חלבמיגרנה היא תופעה נפוצה מאד, שיכולה להופיע בכל גיל. מדובר בכאב ראש, בצד אחד לרוב, כאב פועם וחזק שקשה להתעלם ממנו. הטיפול במיגרנה כיום יכול להיעשות באמצעות תרופות משככות כאבים וגם באמצעים טבעיים.

תזונה נכונה ופעילות גופנית ידועות כשיטות יעילות ביותר לשיפור תסמיני מיגרנה.

הימנעות ממזונות מסוימים, כפי שמעידים נשים וגברים הסובלים ממיגרנה באופן תדיר, עוזרת להם לא מעט עם התקפי המיגרנה, מפחיתה את עוצמתם וגם את תדירותם.

הימנעות ממוצרי חלב היא אחת ההמלצות, וזאת לצד הימנעות ממזונות נוספים, כמו למשל שוקולד וגם הימנעות מיין אדום ובמקרים מסוימים גם מקפאין.

בעיות כלי דם כגורם מפעיל עיקרי של מיגרנה

התכווצות והתרחבות כלי דם באזור מסוים במוח בשל מחסור באספקת החמצן נחשב כגורם עיקרי להפעלת התקפי מיגרנות. לעתים הדבר נובע בשל שינויים הורמונליים, שינויים עצביים או דלקת.

למיגרנה יש בסיס גנטי ולכן נפוצה מאד בקרב כאלה שבני משפחתם מדרגה ראשונה סבלו או סובלים ממנה. בנוסף, היא יכולה להופיע גם בזמן לחצים ומתחים רבים וגם לפני המחזור.

מוצרי חלב לסובלים ממיגרנה – טובים או רעים?

קיימים סוגי מוצרי חלב שונים העשויים להיות אחראים על התקפי מיגרנה, כפי שמראים לא מעט מחקרים. הדבר רלוונטי בעיקר למוצרי חלב עשירים יותר, כמו גבינות צהובות למיניהן וגבינות קשות ושמנות. מוצרי החלב ידועים ככאלה המחמירים את ההתקף כבר לא מעט שנים ומומלץ לנשים הסובלים מכך להימנע מהם ככל שניתן.

החומר שנמצא בחלק ממוצרי החלב – טיראמין (Tyramine), נמצא גם ביין האדום וגם בשוקולד. חומר זה, על פי מחקר שבוצע במהלך שנות השבעים ולאור מחקר מקיף מאד בתחום, גורם להתרחבות כלי הדם ויכול להביא הן להחמרתו של התקף המיגרנה ואף גם לעורר אותו.

אז מה עושים?

לאור הקשר ההדוק שבין צריכת מוצרי חלב מסוימים ומיגרנה, מומלץ להימנע ממוצרים אלה ולצרוך מוצרים אחרים. תזונה טבעית טובה מאד לסובלים מבעיות בריאות שונות, לרבות מיגרנה. תזונה נכונה מבוססת על פירות וירקות רבים ופחות מוצרים תעשייתיים, המכילים חומרים משמרים וחומרים נוספים, שאינם טובים לבריאותנו.

במקביל, כדאי לקחת בחשבון שישנם מצבים שונים בחיים העלולים לגרום למיגרנה וגם אם מיישמים את רעיון ההימנעות ממוצרי חלב, יכולה המיגרנה להופיע. שינויים הורמונאליים, רעשים חזקים, אור, מתחים ואפילו מזג האוויר, כל אלה יכולים לגרום למיגרנה וגם להחמיר אותה. לכן, שילוב בין אורח חיים נכון, צריכת מזונות שטובים לגוף ואינם מעודדים את התהליך עצמו הם שינויים נכונים באורח החיים.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן