כאבי ראש מתמשכים – כך תטפלו

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מהם כאבי ראש מתמשכים?אנשים רבים סובלים מכאבי ראש מדי פעם, אך אם כאב הראש נמשך מספר ימים ללא הקלה, מדובר בכאב ראש מתמשך.

האופי הבלתי פוסק של כאבי ראש אלו גורם להשבתה. טיפול ראשוני אגרסיבי ותכנית טיפול לטווח הארוך, עשויים להפחית את חומרת הכאבים ותדירותם.

הגורמים שעשויים להסביר כאב ראש מתמשך

הגורמים אינם מובנים היטב, ורופאים לא זיהו, נכון להיום, סיבה בסיסית להופעתם. מצבים שעלולים לגרום לכאב ראש מתמשך כוללים:

  • דלקת או בעיות אחרות עם כלי הדם במוח, כולל שבץ.
  • זיהומים כגון דלקת קרום המוח.
  • לחץ תוך גולגולתי.
  • גידול במוח.
  • פגיעה מוחית טראומטית.
  • צריכת יתר של תרופות – כאב ראש מתמשך מתפתח בקרב אנשים עם הפרעת כאבי ראש התקפיים, כגון מיגרנה או סוג מתח, שלוקחים יותר מדי משככי כאבים במרשם או ללא מרשם, במשך למעלה מיומיים בשבוע. אנשים אלו נמצאים בסיכון לכאבי ראש מתמשכים וחוזרים.

גורמי סיכון לכאבי ראש מתמשכים

גורמים הקשורים להתפתחות כאבי ראש מתמשכים כוללים:

בכאב ראש מתמשך, קיים סיכוי גבוה יותר לפתח דיכאון, חרדה, הפרעות שינה, ובעיות פסיכולוגיות ופיזיות אחרות.

מהם התסמינים?

כאבי ראש אלו עשויים להימשך שבועיים רצופים, ואינם נובעים ממצב בריאותי אחר. הם עשויים להימשך למעלה מארבע שעות מדי יום, אך חוזרים שוב.

התסמינים כוללים מיגרנה כרונית; החמרת הכאבים במצב מתח; הפוגה קלה בכאבים והתחדשות כעבור מספר שעות או למחרת.

כאב ראש מתמשך במשך מספר ימים

סוג זה מתרחש בקרב אנשים עם היסטוריה של התקפי מיגרנות. הם נמשכים שמונה ימים או יותר בחודש, במשך שלושה חודשים לפחות.

הכאבים נוטים לשאת תכונות כגון השפעה על צד אחד של הראש או שני הצדדים; כאבים פועמים; דרגת חומרת כאב בינונית עד חמורה; והחרפת הכאב בפעילות שגרתית. הם גורמים לבחילות או הקאות, ומאופיינים ברגישות לאורות וצלילים.

כאב ראש יומי מתמשך

כאבי ראש אלו מופיעים פתאום, בקרב אנשים ללא היסטוריה של כאבי ראש. הם הופכים להיות קבועים בתוך שלושה ימים מתחילת הכאבים, ונושאים לפחות שניים מהמאפיינים הכוללים השפעה על שני צדי הראש; כאב לוחץ אך שאינו פועם; כאב בדרגה מתונה עד בינונית; ואינם מחמירים כתוצאה מפעילות שגרתית.

איך מאבחנים כאב ראש מתמשך?

הרופא בודק ומאתר את סימני מחלה, זיהום או בעיות נוירולוגיות, ושואל על היסטוריה של כאבי ראש. אם הגורם עדיין אינו ברור, הוא עשוי להזמין בדיקות הדמיה, כגון בדיקת CT או MRI, על מנת לאתר מצב רפואי בסיסי.

טיפול ותרופות

טיפול במצב הבסיסי מפסיק את כאבי הראש המתמשכים. כשלא אותר מצב בריאותי אחר, הטיפול מתמקד במניעת הכאבים. שיטות טיפולי ומניעה משתנות בהתאם לסוג כאב הראש ואם שימוש יתר בתרופות תרם להתפתחותם. אם המטופל לוקח משככי כאבים למעלה משלושה ימים בשבוע, הצעד הראשון עשוי להיות גמילה מהתרופות בהדרכת הרופא.

כשהמטופל מוכן להתחיל בטיפול המונע, הרופא ימליץ על גישות טיפול הכוללות:

תרופות נוגדות דיכאון – כגון תרופות טריציקליות, המשמשות לטיפול בכאבי ראש כרוניים. תרופות אלו מסייעות גם לטיפול בדיכאון, חרדה והפרעות שינה המלווים כאבי ראש מתמשכים.

חוסמי בטא תרופות אלו, הנפוצות לטיפול בלחץ דם גבוה, נחשבות גם כעמוד התווך למניעת מיגרנות התקפיות.

תרופות נגד התקפים – חלק מתרופות אלו מונעות מיגרנות וניתן להשתמש בהן גם למניעת כאבי ראש מתמשכים יומיומיים. האפשרויות כוללות טופמקס, נתרן, וסוגים אחרים הנקבעים באופן אישי.

רעלן בוטולינומי (בוטוקס) זריקות מספקות הקלה לחלק מהאנשים, ונחשבות כאפשרות טיפול טובה לאנשים שאינם סובלים היטב תרופות יומיות.

טיפולים אלטרנטיביים – אנשים רבים מקבלים סיוע של טיפולים משלימים המציעים הקלה מכאבי הראש המתמשכים, אך חשוב לנקוט בצעדי זהירות, שכן לא כל הטיפולים המשלימים נחקרו כמתאימים לטיפול בכאבי ראש, וקיים צורך במחקר נוסף.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן