המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

פוחדים מהתקף המיגרנה הבא? קחו אימיטרקס

התרופה אימיטרקס לטיפול במיגרנההתרופה אימיטרקס מיועדת לטיפול במיגרנות, והושקה בשנת 1993. היא הייתה התרופה הראשונה מקבוצת התרופות טריפטן. זוהי תרופת מרשם שאושרה על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול בהתקפי מיגרנה חמורים אצל מבוגרים, עם או ללא הילות.

מיגרנות משפיעות על מיליוני אנשים ברחבי העולם, מה שהפך את התרופה אימיטרקס לאחת התרופות הנמכרות ביותר בעולם.

לאור השימוש ארוך השנים בתרופה, ידוע היום יותר על בטיחותה מאשר על תרופות אחרות בקבוצה זו. לא קיימת תרופה אחרת בקבוצת התרופות טריפטן שיש לה צורה גנרית זמינה, והיא נמכרת תחת השם הכימי של התרופה, Sumatriptan.

אימיטרקס מצמצמת כלי דם במוח

היא מפחיתה גם חומרים שעלולים לגרום לתסמיני מיגרנות כגון בחילות, רגישות לאור, רגישות לקול ותסמינים מטרידים אחרים.

אימיטרקס עובדת באופן הטוב ביותר אם לוקחים אותה ברגע שתסמיני המיגרנה מופיעים. היא מטפלת רק בכאבי ראש שהתחילו, אינה מונעת התקף מיגרנה ואינה מפחיתה את תדירות ההתקפים.

כל אדם מגיב אחרת לתרופה

יעילות השפעת התרופה תלויה בחומרת התסמינים ומאפייני המיגרנה המשתנים בין האנשים. חלק מהאנשים חווים הקלה מהירה בכאב, בתוך שעה.

מטופלים אחרים חווים את השפעת התרופה כעבור פרק זמן ארוך יותר עד שהם חווים הפחתה בתסמינים, בעוד שמטופלים מסוימים חוו העלמת תסמיני המיגרנה לחלוטין עם השימוש בתרופה אימיטרקס.

אימיטרקס זמינה במגוון צורות

הסוגים השונים של התרופה כוללים טבליות, תרסיסי אף, או זריקות. הצורה הגנרית של טריפטנים זמינה בהזרקה בלבד, המכילה חומר המשתמש בפרץ גז על מנת להחדיר את התרופה מתחת לעור. התרופה מגיעה ביחידה חד פעמית, אשר נלחצת על הבטן או הירך. המנגנון הפנימי של הזריקה מכיל חנקן דחוס הדוחף את התרופה לעור בשבריר שנייה.

התרופה אימיטרקס, ומספר טיפולים אחרים למיגרנה, זמינים בצורות שונות ומציעים אפשרויות מעבר לטבליות. אנשים רבים עם מיגרנות כרוניות סובלים אף מבחילות והקאות, מה שמקשה על בליעת התרופה ושמירת הטבליות מספיק זמן בגוף על מנת לחוות השפעה.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר של אימיטרקס

השימוש בתרופה כרוך לעתים בתופעות לוואי הכוללות:

חלק מהאנשים עלולים לחוות תופעות לוואי חמורות עם השימוש בתרופה אימיטרקס. פחות משבעה אחוזים שהשתמשו בתרופה או בצורה הגנרית שלה, חווים כאבים או לחץ בחזה. אם אתם חווים תופעת לוואי זו, אשר עשויה להרגיש כאילו הלחץ מתפשט דרך הצוואר והלסת, קבלו טיפול רפואי מיידי.

היו גם דיווחים נדירים ביותר של אובדן ראייה זמני או קבוע, או עיוורון. תופעות הלוואי הקשורות ללב ולראייה מתרחשות היות והתרופה גורמת לכיווץ כלי הדם.

הגבלות שימוש – היות והתרופה עשויה להעלות את לחץ הדם, אנשים הסובלים ממיגרנות ולחץ דם גבוה אינם צריכים להשתמש בה. אימיטרקס אינה צריכה להיות בשימוש גם על ידי אנשים שלוקחים תרופות נוגדות דיכאון חזקות, ואין לקבוע אותה לחולים קשישים או אנשים הסובלים מפגיעה קשה בכבד.

Exit mobile version