מיגרנות: הסוגים השונים

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

סוגי מיגרנותמיגרנה מגיעה במגוון סוגים שונים המשתנים מאדם לאדם. כן. מרכיבי הבסיס זהים, אך התסמינים וחומרת הכאבים משתנים לפי ההיסטוריה הרפואית והמצב הבריאותי, חומרת ההתקפים, ומשך הזמן בו אדם סובל ממיגרנות.

כשיודעים בדיוק מהו סוג המיגרנה, ניתן למצוא את הטיפול היעיל ביותר. שישים אחוזים מהנשים, ושבעים אחוזים מהגברים הסובלים ממיגרנות, אינם מאובחנים כראוי. תרופות מסוימות מסוכנות, למשל, לאנשים הסובלים ממיגרנה עם הילה. מומחים קובעים שקיימים מספר סוגי מיגרנות, המסווגים בהתאם לשיטות האבחון ולא בהתאם לסוגי הטיפול, מועדי התפרצות הכאבים או עוצמתם.

מיגרנה ללא הילה

זהו הסוג הנפוץ ביותר. התסמינים כוללים כאב ראש מתון עד חמור, המתרחש ללא אזהרה ומורגש בצד אחד של הראש. לתסמיני הכאב נלווים תסמיני בחילות, בלבול, ראייה מטושטשת, שינויים במצב הרוח, עייפות, ורגישות מוגברת לאור, צלילים או ריחות.

ההתקפים נמשכים בין ארבע שעות לשלושה ימים, וחוזרים בין מספר פעמים בשנה למספר פעמים בשבוע. תנועה מחמירה את ההתקפים, ומיגרנה מסוג זה נוטה להחמיר עם שימוש תכוף בתרופות סימפטומטיות.

מיגרנה עם הילה

סוג זה של מיגרנה כולל הפרעות ראייה ותסמינים נוירולוגיים אחרים המופיעים כעשר דקות עד שעה לפני כאבי הראש. אדם הסובל ממיגרנה זו עלול לאבד באופן זמני חלק מהראייה או את כולה. ההילה עלולה להתרחש ללא כאבי ראש, אשר עשויים להתפתח בכל עת.

תסמיני הילה פחות שכיחים כוללים תחושת קהות או חולשת שרירים בצד הגוף, תחושת עקצוץ בידיים או בפנים, בעיות בדיבור, ובלבול. התסמינים שעשויים להקדים את כאבי הראש כוללים בחילות, אובדן תיאבון, ורגישות מוגברת לאור או לצלילים.

אנשים רבים הסובלים ממיגרנה עם הילה, סובלים אף ממיגרנה ללא הילה וכאבי ראש מסוג מתח, ולכן יתכן שהמיגרנה שלך אינה מותאמת לסוג אחד.

מיגרנה מסוג המיגרפיה

זוהי צורה נדירה אך חמורה של מיגרנה הגורמת לשיתוק זמני הנמשך לעיתים מספר ימים, בצד אחד של הגוף לפני או במהלך כאב ראש. תסמינים כגון סחרחורת, תחושת דקירה, בעיות ראייה, דיבור או בליעה, עשויים להתחיל לפני כאב הראש ונפסקים זמן קצר לאחר תחילת ההתקף.

כשמיגרנה זו עוברת במשפחות, היא נקראת מיגרנה המיגרפיה משפחתית. למרות שהיא נדירה, זוהו לפחות שלוש צורות גנטיות מובהקות של מיגרנה זו. מוטציות גנטיות אלו גורמות למוח להיות רגיש יותר, כתוצאה מהגברת כימיקל במוח הנקרא גלוטמט.

מיגרנה כרונית

מאופיינת בכאבי ראש המתרחשים במשך שבועיים עד חודש, בתקופה של שלושה חודשים. הכאבים עשויים להיות עם או ללא הילה, ודורשים תרופות מונעות והתנהגויות שליטה, אך אינם משביתים את הפעילות. מומלץ ביותר להקפיד על הרגלי מניעה על מנת למנוע מהמצב להתקדם מסוג של מיגרנה התקפית למיגרנה כרונית.

מיגרנה ללא כאב ראש – מאופיינת בבעיות ראייה או תסמיני הילה אחרים, הכללים בחילות, הקאות ועצירות, אך ללא כאבי ראש. מומחי כאבי ראש סבורים שחום, סחרחורות או כאב שאינו מוסבר בחלק מסוים של הגוף עשוי אף להיות אחראי לסוגים אפשריים של מיגרנה זו.

מיגרנה רטינל – זהו סוג נדיר ביותר של מיגרנה, המאופיין בהתקפי אובדן ראייה או הפרעות בעין אחת.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן