חוסר או עודף של שעות שינה יכולים לגרום למיגרנה

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

חוסר או עודף של שעות שינה יכולים לגרום למיגרנהאנשים הסובלים ממיגרנה בדרך כלל מסוגלים החל משלב מסוים לזהות את הטריגרים הגורמים להתפרצות של ההתקפים המיגרנוטיים.

כך, לדוגמה, ישנן נשים המדווחות על כך שהתקפי המיגרנה מהם הן סובלות נמצאים בסנכרון עם השינויים ההורמונליים הקשורים למחזור החודשי. במקרים האלה ניתן לקבוע בסבירות גבוהה יחסית כי הטריגר להתקפי המיגרנה הוא השינוי ברמות ההורמונים השונים בגוף במהלך החודש.

בדיוק באותו האופן ישנם מטופלים הסובלים מהתקפי מיגרנה בעקבות צריכת מזונות מסוימים, ישנם שמצבי לחץ מהווים עבורם מנבא מוצלח להתקפי מיגרנה ועוד. אחד מהטריגרים השכיחים ביותר להתקפי מיגרנה הוא עודף של שעות שינה או חוסר שעות שינה ובו נעסוק במאמר שלפניכם.

מדוע שינויים בהרגלי השינה משפיעים על הסיכוי לסבול מהתקפי מיגרנה?

מוחם של מטופלים הסובלים ממיגרנות מושפע במידה רבה ביותר ממצבים החורגים מהשגרה. אי לכך, בכל מצב שבו דפוסי השינה משתנים, קיים סיכוי להתפתחות של התקף מיגרנה. רבים מהמטופלים מדווחים על תופעה שכבר זכתה לכינוי "מיגרנה של סוף השבוע".

מצב זה מתבטא בהתפתחות של התקף מיגרנה ביום שבת, כאשר לפי התיאוריה הרווחת כיום הגורם המרכזי לעלייה בשכיחות התקפי המיגרנה ביום זה קשור לשינוי המשמעותי בשעת היקיצה או במשך שעות השינה.

כיצד ניתן לאבחן מיגרנה המושפעת מהרגלי השינה?

אם אתם חושדים שהתקפי המיגרנה מהם אתם סובלים מתפרצים בעקבות חוסר או עודף של שעות שינה, כל שעליכם לעשות על מנת לאמת את ההשערה זה למלא יומן שינה מסודר. ביומן עליכם לרשום מדי יום באיזו שעה הלכתם לישון ובאיזו שעה התעוררתם ובנוסף לטרוח לציין מדי יום האם סבלתם מהתקף מיגרנה, באיזה שלב התפתח ההתקף, כמה זמן נמשך ועוד.

בנוסף, מומלץ לציין ביומן כל אירוע או חשיפה לטריגר מסוים שהיו יכולים גם כן לגרום להתפתחות ההתקף המיגרנוטי. תוך מספר שבועות תוכלו לזהות דפוס ולהבין האם אכן ישנו קשר בין השינויים במשך השינה לבין ההתקפים.

כיצד ניתן להתמודד עם התקפי מיגרנה שמקורם בחוסר או עודף של שעות שינה?

כמו בכל תחום אחר ברפואה, גם במקרה הזה המניעה קלה מהטיפול. אם אכן זיהיתם דפוס והצלחתם לקשר בין ההתקפים לשינויים בכמות שעות השינה שלכם, נסו להקפיד על נרמול שעות השינה במהלך השבוע כולו.  כך, לדוגמא, אם אתם רגילים להתעורר מדי יום בשעה שבע, אל לכם להתעורר בשעה מאוחרת יותר בימי שבת. למעשה, הקפדה על שעות שינה קבועות ושעות יקיצה קבועות מהווה חלק אינטגרלי מהטיפול הלא תרופתי במיגרנה.

בנוסף, קיימת חשיבות עליונה להבחנה בין שני מצבים: הראשון נוגע לשינוי שעת היקיצה כגורם להתקף מיגרנה והשני הוא זה שבו שינויים בכמות שעות השינה גורמים למיגרנה. אם אתם סובלים מהתקף מיגרנה לאחר שאתם ישנים שעתיים פחות מהרגיל לצורך העניין, הרשו לעצמכם להישאר במיטה שעתיים נוספות בימים שבהם הלכתם לישון מאוחר מהרגיל.

כך, לדוגמא, אם ביום שישי נכנסתם למיטה בשתיים לפנות בוקר, ודפוסי השינה הרגילים שלכם עומדים של שינה בחצות, אם אתם רגילים לישון באופן רגיל שבע שעות בלילה, כוונו את השעון המעורר לתשע בבוקר. לעומת זאת, אם שעת היקיצה מהווה את הגורם המכריע, הקפידו לקום בשבע בבוקר, גם אם לא ישנתם מספיק שעות. בכל מקרה, השאיפה היא להיכנס למיטה ולצאת ממנה מדי יום באותן השעות בדיוק.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן