מהם הגורמים הסביבתיים הנפוצים לכאבי ראש ומיגרנות?

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גורמים סביבתיים למיגרנותגורמים סביבתיים שונים עלולים לגרום לכאבי ראש הנובעים משינויי אטמוספרה, שינויים סביבתיים, אלרגיות, כאבים ועייפות.

חלק מהאנשים הסובלים מכאבי ראש, בטוחים כי יש מקום אחד בו יהיו חופשיים מהכאבים, והוא ביתם. אך למעשה, הבית הוא המפעיל העיקרי של כאבי הראש שלהם, בין אם הוא נובע מזיהום חיות מחמד או חשיפה לעשן סיגריות של בן משפחה.

אוהבים חיות מחמד? יתכן שהפרווה מפעילה את המיגרנות

אנשים רבים נהנים לחלוק את חייהם עם חיות מחמד. יחד עם זאת, חיות מחמד עשויות לשאת מחלות אשר מובילות לכאבי ראש אצל בני אדם. לדוגמה, חיידקים ופטריות מועברים באמצעות יונים והן נמצאות בגללים שלהן. כעשרה אחוזים מהאנשים הנחשפים לזיהומים אלו מפתחים תסמינים של כאבי ראש, חום, צמרמורות וכאבי חזה.

ציפורים עשויות אף להעביר קדחת Q, זיהום הגורם לכאב ראש חמור, חום ופוטופוביה, רגישות לאור. במקרים הגרועים ביותר, עלולה להתפתח דלקת קרום המוח. ניתן להמשיך להחזיק את הציפורים בבית, כל עוד מקפידים לשטוף את הידיים באופן קבוע, שומרים על בריאות טובה ודואגים לביקורים קבועים אצל הווטרינר. מומלץ אף לחבוש מסכות בעת ניקוי הכלוב.

פליטת קרינה מהמחשב ביתי

בקרב אנשים מסוימים, עבודה קבועה מול מחשב מפעילה כאבי ראש אשר עלולים להתפתח למיגרנות כרוניות. בנוסף לכאבים, עלולים להתפתח כאבי צוואר וכתפיים.

אנשים המשתמשים במחשב למעלה מחמש שעות ביום, נוטים יותר לפתח כאבי ראש וכאבי גב, נוקשות כתפיים ותסמינים פיזיים אחרים.

חשיפה לעובש

העובש גורם לשיעור גבוה של כאבי ראש, כמו גם קושי בריכוז. תבניות עובש מייצרות חומרים המדיפים ריחות עזים, ובתגובה לריח מפתח אדם כאבי ראש. בעת ניקוי העובש יש לחבוש מסכת הנשמה, כפפות ארוכות המגיעות עד האמה ומשקפי מגן.

סוגים של גורמים סביבתיים לכאבי ראש

  • שינויי מזג אוויר וביניהם שינויי טמפרטורה, חום קיצוני או מזג אוויר קר מאוד, לחות, שינויי לחץ ברומטרי וסערות.
  • ריחות וזיהומים וביניהם ערפיח, עשן סיגריות, בשמים וריחות כימיים.
  • אורות כגון אורות בוהקים, אורות ניאון, אורות מהבהבים או חשיפה ממושכת למסכי מחשב.
  • הימצאות בגובה משמעותי.
  • טיסה, ג'ט לג, ונסיעות ממושכות במכונית.
  • תנאי סביבה מאופיינת באבק.
  • תנאי יובש.
  • דפוסים גרפיים כגון פסים, או קווים בצורת זיגזג.

בממוצע, מספר גורמים סביבתיים משמעותיים מובילים לכאבי ראש והם ריחות עזים, שינויים במזג האוויר, חשיפה לשמש וחשיפה לעשן סיגריות.

כיצד מתמודדים?

במידה והשינויים הסביבתיים מעוררים כאבי ראש, צעד חשוב להתמודדות הוא למידת הגורם לחוסר הנוחות, ניהול יומן המתעד בפירוט את סוגי כאבי הראש תוך ציון מידע אודות הסביבה, כולל כל מה שרואים, מה שמריחים וסוג התחושה.

יש להקפיד לתעד את המידע אודות גורמים הקשורים למזג האוויר ומה עשה האדם לפני שכאבי הראש התעוררו. מידע זה יהיה יעיל בעת הפנייה לרופא.

ראו גם:
הקשר בין כאב ראש ומיגרנות לכאבי שיניים

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן