השפעת פעילות גופנית על מיגרנה

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הקשר בין מיגרנה לבין מאמץ פיזי רבפעילות גופנית לעיתים קרובות מצטיירת כגורם למיגרנה, אולם מחקרים חדשים מצביעים על כך שפעילות גופנית אירובית מתונה מהווה השפעה חיובית על מיגרנה ומסייעת בטיפול בכאבי הראש.

ההשפעות הרפואיות של הפעילות הגופנית מתועדות היטב. פעילות גופנית סדירה משפרת את הבריאות הכללית ומפחיתה את הסיכון ללחץ דם גבוה, סוכרת, דכאון והשמנת יתר.

יתרונות נוספים הם הפחתת מתח, שמירה על רמות כולסטרול תקינות, שיפור בדפוס ובאיכות השינה. אנשים רבים הסובלים ממיגרנות נמנעים מפעילות גופנית מתונה בשל החשש כי עשויה לעורר כאבי ראש חזקים.

עדויות ממחקרים

חוקרים בתחום המיגרנות וכאבי הראש, מצאו ראיות המצביעות על כך שפעילות גופנית מתונה יכולה להפחית את תדירות וחומרת התקפי המיגרנה באנשים מסויימים. עוד מצאו החוקרים, כי פעילות סדירה יכולה להועיל במניעת המיגרנה. מחקרים חדשים בתחום הראו כי פעילות גופנית משנה רמות של מגוון כימיקלים רבים בגוף.

ספורט ממריץ את הגוף וגורם לשחרור כימיקלים טבעים האחראים על שיכוך כאבים המכונים בשם אנדורפינים וכימיקלים טבעיים הפועלים כנגד דכאון בשם אנקפלינים. לפיכך, פעילות גופנית מתוכננת תאפשר את הפחתת צריכת התרופות לשיכוך הכאבים.

מדוע אם כן, אנשים רבים מאמינים כי פעילות גופנית מעוררת מיגרנות?

בנסיבות מסוימות, פעילות גופנית מעוררת כאבי ראש. חשוב להכיר את המצבים ולהמנע מהם. מצבים אלה כוללים: תחילת אימון גופני ללא הכנה מוקדמת מגבירה את ביקוש הגוף לחמצן. מחסור בחמצן יקדם כאבי ראש. בנוסף, צום לפני האימון גופני גורם לירידה משמעותית ברמות הסוכר בדם. בעת הפעילות הגופנית הגוף זקוק לאנרגיה כדי לאזן את אובדן המקורות. מצב זה עשוי ליצור כאבי ראש. באופן דומה, מחסור בנוזלים יוצר התייבשות.

גירוי נוסף לכאבי ראש עשוי להיות במקרים בהם אדם משלב תכנית אימונים אינטנסיבית ובמקביל משנה את הרגלי התזונה. בנוסף, פציעות במהלך האימון עשויות לגרום למיגרנות.

לעיתים כאבי ראש מתרחשים במהלך אימון גופני בעקבות ביצוע תרגיל מסויים. כאב זה עשוי להמשך בין 5-48 שעות לאחר הפעילות הגופנית. כאב זה בדרך כלל מתרחש בתנאי חום ובאזורים גבוהים.

באיזו פעילות גופנית מומלץ לבחור?

מחקרים רבים הראו כי פעילות גופנית אירובית מתונה על בסיס קבוע, מועילה לאנשים הסובלים ממיגרנות. חשוב להתייעץ עם רופא טרם תחילת האימון הפיזי כדי להתאים למטופל את הפעילות הייחודית עבורו. שחייה, ריצה, ריקוד, רכיבה על אופניים והליכה מהירה כל אלה עשויות לסייע לאדם.

בתחילת תכנית האימונים, מומלץ להימנע מעומס פיזי ופעילויות מאומצות. אם כן, עם הזמן ניתן להגביר את רמות הקושי בהדרגה. מומלץ להתאמן שלוש פעמים בשבוע במשך -30 דקות לפחות. ניתן לבחון את ההשפעות במשך שישה שבועות.

פעילות גופנית מאומצת ומיגרנה

במהלך מיגרנה, כלי דם באזור הראש מתרחבים ומותחים את קצות העצבים, דבר הגורם לשליחת אותות כאב למוח. באופן זהה, במקרים של פעילות גופנית פתאומית, קיצונית ומאומצת, המיגרנות עשוייה להתפתח.

מומלץ להמנע מפעילות גופנית מאומצת. אנשים הסובלים ממיגרנות, צריכים להתחיל את האימון בהדרגה ולהמנע מקיצוניות. לפיכך, בניית תכנית אימונים מסודרת ומותאמת עשויה לעזור ולהפחית את הסיכוי למיגרנות וכאבי ראש.

צריכת נוזלים

חשוב להקפיד על צריכת נוזלים לפני האימון ומיד לאחר מכן. אם כי, לא להגזים. כמות הנוזלים הנדרשת תלויה בסוג האימון. באימון מתון, שתייה מעת לעת עשויה להספיק ולסייע לגוף להשלים את מה שאיבד.

מדוע חשוב לשמור על פעילות גופנית סדירה?

מחקרים מצאו כי פעילות גופנית סדירה, מפחיתה את חומרת הכאב, הופכת את ההתקפים לקצרים ולעיתים אף מונעת מהמיגרנה להתפתח.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן