בוטוקס לטיפול במיגרנה – מה צריך לדעת?

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בוטוקס לטיפול במיגרנההבוטוקס הוא חומר פופולארי לטיפולים קוסמטיים, אך בשל יכולותיו להשפיע על חסימת העצבים, הוא משמש אף לטיפול במצבים רפואיים מסוימים. בטיפול למיגרנה, משתק החומר את הכאבים ומעלים אותם.

יעילות הטיפול התגלתה במקרה, באמצע שנת 1990, כאשר מספר אנשים שקיבלו טיפול בוטוקס מסיבות אחרות, דיווחו על שיפור בכאבי הראש שלהם.

ניסויים קליניים קפדניים שנערכו על שימוש בחומר לסוגים שונים של כאבי ראש מצאו כי הטיפול מועיל למיגרנה כרונית. כיום ממליצים מדענים על טיפול בבוטוקס לשם מניעת כאבי ראש, אך רק בקרב אנשים שסובלים ממיגרנה, מצב המתבטא בכאבי ראש הנמשכים לפחות שבועיים מידי חודש, ורק אם שום טיפול תרופתי מונע אחר לא שיפר את המצב.

מהו בוטוקס?

בוטוקס הוא חומר משתק שרירים המורכב ממינונים גבוהים של רעלן הבוטולינום. הוא התגלה לראשונה בשנת 1817. החיידק האחראי ליצירת החומר, קלוסטרידיום בוטוליניום, לא היה מבודד עד שנת 1895. שבעה תת סוגים שונים של רעלן הבוטולינום, ידועים ביכולתם לדלל את סוג הבוטולינום טוקסין.

הוא הוצג לראשונה בשנת 1970 לשם טיפול בפזילה ומאז בוצעו בו שימושים בתחומי רפואה אחרים כולל דיסטוניה, ספסטיות לאחר שבץ, הזעת יתר וטיפולים קוסמטיים. מדענים מצאו שבוטוקס יעיל לטיפול במיגרנות בשל תכונותיו להרפיית ושיתוק השרירים סביב הראש ולהפחתת לחץ הדם במוח. תהליך זה מפחית את יכולת העצבים לשלוח אותות כאב במהלך מיגרנה.

כיצד עובד הטיפול?

בניגוד לסוגי טיפולים אחרים, בוטוקס עובד באמצעות הרפיית השרירים הפעילים יתר על המידה. הוא מעכב את שחרור הנוירוטרנסמיטורים ההיקפיים, אשר עלולים להיות בעלי השפעה על מערכות עיבוד כאב מרכזיות שיוצרות מיגרנה. לפני הטיפול, חייב המטופל לתעד תקופת זמן של מיגרנות, כולל את ההשפעה על אורח החיים.

הרופא בוחן את התיעוד ומרכיב את תכנית הטיפול בהתאם. במפגש אחד של טיפול בוטוקס למיגרנה מקבל המטופל 31 זריקות של מחט דקה. ההזרקות ממוקמות מתחת לעור במצח, בצידי הראש, סביב הראש ועל הצוואר. הטיפול מסייע בהרפיית השרירים ושיתוק אזורים מסוימים של הרקמה המעוררת מיגרנות.

במהלך הטיפול, נחסמים אותות עצביים משובשים אשר מפעילים התכווצויות שרירים מוגזמות וגורמות למיגרנה. יש לשוב על הטיפול אחת לשלושה חודשים.

יעילות הבוטוקס למיגרנה

זריקות הבוטוקס מפחיתות את תדירות כאבי הראש ומשפרות את איכות החיים. מטופלים בבוטוקס מעידים כי הטיפול סייע להם לביצוע משימות יומיומיות דוגמת פעילות ספורטיבית, לימודים, ריכוז בעבודה, ומגעים חברתיים ומשפחתיים.

יש לזכור כי רעלן הבוטולינום קשור לשיפור תדירות מיגרנה כרונית וכאבי ראש כרוניים יומיים, אך הטיפול אינו מיועד לשיפור מיגרנה זמנית, הנובעת מכאבי ראש מסוג מתח.

תופעות לוואי

תופעות הלוואי השכיחות ביותר כתוצאה מטיפול בוטוקס למיגרנה הן כאבים הצוואר, צניחת עפעפיים, נוקשות וחולשת שרירים. תופעות לוואי מוכרות אחרות הן גירוד, כאב במקום ההזרקה והשפעות על שרירים אחרים כגון כאב, לחץ או התכווצויות. תופעות אלו מתרחשות במשך מספר ימים לאחר ההזרקה ובדרך כלל חולפות. במקרים נדירים עשויות ההשפעות הנלוות להימשך מספר חודשים.

*הבהרה: BOTOX ובוטוקס מהווים סימני מסחר רשומים של חברת אלרגן. סימן המסחר בוטוקס הינו הביטוי המסחרי של החומר בוטוליניום טוקסין. מפעילי האתר אינם קשורים לאלרגן או לבוטוקס

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן