תרופות שגורמות למיגרנה

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תרופות שגורמות למיגרנהמיגרנה היא תופעה המופיעה לרוב על רקע חשיפה לטריגרים שונים, ובין היתר שימוש בתרופות מסוימות יכול לגרום להתפרצות התקף המיגרנה.

תרופות אלו כוללות בעיקר גלולות למניעת הריון, תחליפי אסטרוגן ומרחיבי כלי דם, ובמידה ומופיע התקף מיגרנה במהלך השימוש בהם יש לפנות אל הרופא המטפל על מנת להעריך את המצב ולהחליף את הטיפול במידת הצורך.

אחת התופעות של גלולות למניעת הריון: מיגרנה

חשוב לזכור שבמידה ומדובר במיגרנה הקשורה למחזור החודשי, גלולות למניעת הריון יכולות דווקא להקל על תסמיני המיגרנה ואף למנוע את ההתקפים.

במהלך המחזור החודשי מופיעים שינויים הורמונליים, אשר גורמים לתסמינים שונים הידועים בתסמינים הקדם וסתיים (PMS). בין התסמינים השונים, יכולים להתפתח גם כאבי ראש ומיגרנה, אשר קשורים באופן בלעדי לשינויים ההורמונליים ובמיוחד לשינויים ברמת האסטרוגן.

אצל נשים אשר סובלות ממיגרנה הקשורה למחזור החודשי, שימוש בגלולות למניעת הריון יכול להקל באופן משמעותי על התסמינים מכיוון שהוא מסדיר את המחזור החודשי. לעומת זאת, אצל חלק גדול מהנשים אשר לא סבלו ממיגרנה בחייהן, שימוש בגלולות למניעת הריון יכול להביא להתפרצות של התקפי מיגרנה, אשר יפסקו ברגע שיופסק השימוש בגלולות.

במידה ואכן מופיעה מיגרנה על רקע השימוש בגלולות, ניתן לפנות לרופא הנשים על מנת להחליף את סוג הגלולות, ובצורה זו אולי להפחית את המיגרנה. במידה והשינוי לא מושג והמיגרנה עדיין נמשכת ומפריעה לשגרת היום יום, ניתן כמובן להפסיק את הטיפול במיגרנה ולהשתמש באמצעי מניעה אחרים.

גם תחליפי אסטרוגן עשויים לגרום למיגרנה

תחליפי האסטרוגן נקבעים לנשים רבות הסובלות מתסמינים של גיל המעבר הכוללים גלי חום, עצבנות, עליה במשקל ותסמינים נוספים. תסמינים אלה מופיעים על רקע הפסקת הפרשת האסטרוגן מהשחלות הגורמים להתפתחות התופעות המוכרות.

השימוש בתחליפי אסטרוגן יכול לגרום למיגרנה על רקע השינויים ההורמונליים המופיעים אצל הנשים אשר נוטלות אותו והעלייה החדה והבלתי נשלטת ברמת האסטרוגן. במידה והתקפי המיגרנה קשים מאוד, מומלץ לפנות אל רופא הנשים על מנת להפחית את מינון האסטרוגן בצורה שניתן יהיה לשלוט על התקפי המיגרנה ולהפחית אותם.

מרחיבי כלי דם

מרחיבי כלי דם הם משפחת תרופות אשר משמשות להורדת לחץ הדם. יתר לחץ דם ידוע כגורם סיכון חשוב ביותר למחלות לב, כליה, שבץ מוחי ומחלות נוספות, ועל כן רוב האנשים הסובלים מלחץ דם גבוה משתמשים בתרופות שונות להורדת לחץ הדם.

תרופות אלה פועלות במנגנונים שונים, ושימוש בתרופות המרחיבות את כלי הדם, כמו לדוגמא ניטרוגליצרין יכול לגרום להתקף מיגרנה. במקרים אלה, התרופה גורמת להרחבת כלי הדם המוחיים במנגנון הדומה למנגנון הופעת המיגרנה, ועל כן מופיעים כאבי הראש האופייניים.

במידה והמיגרנות קשות מאוד ובלתי ניתנות לשליטה, ניתן כמובן להחליף את התרופות האלה בתרופות עם מנגנון פעולה שונה, אך חשוב לזכור שהשליטה על לחץ הדם ואיזונו חשובים ביותר ואין לוותר על השימוש בתרופות אלה בגלל שהן גורמות למיגרנה. במקרה זה, תרופות אחרות להורדת לחץ דם כמו חסמי בטא יכולים לסייע למניעת המיגרנה.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן