מיגרנה בגיל המעבר

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מיגרנה בגיל המעבר מיגרנה היא מצב מורכב המלווה במגוון רחב של תסמינים. עבור אנשים רבים התכונה העיקרית היא כאב ראש עוצמתי.

תסמינים אחרים יכולים לכלול שינויים בראייה, רגישות מוגברת לאור, צלילים וריחות, בחילה והקאות. מיגרנות חמורות עשויות להשבית את האדם ולפגוע בפעילות השגרתית בעבודה ובמטלות נוספות.

תשעים אחוזים המאנשים הסובלים ממיגרנות מתלוננים על הופעת התקפי מיגרנה טרם גיל 40, כאשר מרבית ההתקפים הראשונים מופיעים בשנות העשרים המוקדמות לחייהם. בדרך כלל, מיגרנה פוחתת בחומרתה ותכיפותה, ואף נעלמת לקראת העשור החמישי לחיים. בקרב חלק מהנשים, השינויים נקשרים לגיל המעבר, וההפחתה במתח בגיל הפרישה.

גורמים למיגרנה בתקופת גיל המעבר

שינויים הורמונליים המתרחשים באורח טבעי בגיל המעבר, גורמים לכאבי ראש. רמות אסטרוגן גבוהות מדי או לחילופין נמוכות מדי, יכולות להוביל להתפתחות של כאבי ראש בגיל זה. עלייה משמעותית ברמות האסטרוגן וירידה מיד אחריה, עלולות לעורר כאבי ראש עזים במיוחד. כלי הדם נוטים להתרחב כאשר חלה עלייה ברמות האסטרוגן, ומצרים כאשר רמות הפרוגסטרון משתנות, דבר אשר מוביל לתחושת לחץ בראש.

גורמים מסוימים עלולים להחמיר את הופעת כאבי הראש בגיל המעבר, כגון גירויים חיצוניים חזקים כמו אורות חזקים, צלילים רמים, או ריחות לא נעימים – בייחוד בגיל המעבר. מתח נפשי, אלרגיות עונתיות או מזון ונדודי שינה עשויים גם להגביר את כאבי הראש בגיל המעבר. גורמים נוספים כגון צריכת אלכוהול, קפאין, ותזונה לקויה עלולים גם לגרום לכאבי הראש להחמיר.

מהם התסמינים?

תסמיני כאבי הראש בגיל המעבר עשויים להשתנות בהתאם לסוג כאב הראש. תסמינים נפוצים כוללים כאבים מתפרצים, תחושת פעימות בראש ובמצח או בצידי הראש.

כאבי ראש בעת גיל המעבר יכולים להתרחש כאחד משלושת הסוגים הבאים: מיגרנה, כאבי מתח וכאבי סינוסים, כל אחד מאופיין בתסמינים ייחודיים הכוללים – פעימות בראש, תחושת לחץ באזור המצח, כאב צוואר, רגישות מוגברת לצלילים, אור, בחילות, הקאות, הזעה מוגברת מכפות הידיים, עיוות חזותי ולחץ סינוסים.

אבחון המיגרנה בגיל המעבר

האבחון מבוצע על ידי הרופא לאחר תשאול רפואי הכולל היסטוריה רפואית, שימוש בתרופות ובדיקה פיזיקלית. האבחון מתבסס על קריטריונים מיוחדים וחשיפה לגורמים אפשריים הכוללים אורות בוהקים או מהבהבים, מחסור במזון או שינה, מתח, ושינויים הורמונאליים הקשורים לגיל המעבר.

במקרים רבים, המיגרנה מתוארת כהילה מעל הראש. ההילה המתוארת כאמור, מורכבת מקבוצה של תסמינים נוירולוגיים המתרחשים בסמוך להתקף המיגרנה. התסמינים כוללים אובדן זמני של ראייה, אובדן תחושה זמני בפלגי הגוף השונים ואובדן ביכולת הדיבור.

הטיפול: תרופות ושינויים באורח החיים

נשים רבות בוחרות בתרופות ללא מרשם כצעד ראשון בטיפול במיגרנות בגיל המעבר. קיימות תרופות מרשם אשר נועדו לטיפול במיגרנות וכאבי ראש חמורים. כמו כן, כמויות קטנות של קפאין עשויות להקל על לחץ מיגרנה באופן זמני. כאב ראש סינוסי מצריך שימוש בתרופות נגד אלרגיה או אנטיביוטיקה לטיפול בדלקות בסינוסים, אם קיימות.

שינויים בסגנון החיים עשויים אף הם לעזור בשיכוך כאבי ראש חוזרים ונשנים, כגון המנעות מגורמים סביבתיים או הימנעות מצריכת מזונות הידועים כמגבירי סיכון להיווצרות תגובות אלרגיות. חלק מהנשים טוענות כי הפחתת הלחץ הנפשי באמצעות פעילות גופנית, טכניקות הרפיה שונות או יוגה, יעילות במיוחד במאבק נגד כאבי ראש במהלך גיל המעבר.

כדי למנוע כאבי ראש ומיגרנות חוזרים ונשנים במהלך גיל המעבר, הנובעים מחוסר איזון הורמונאלי צריך לפתור את הבעייה ההורמונאלית. Amberen מספק לגוף את האמצעים במטרה לווסת את ההורמונים באופן טבעי. הפעולה אינה ככרוכה  בסיכונים בריאותיים. ברגע שהגוף שב לאיזון הורמונאלי, המיגרנות וכאבי הראש נעלמים.

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן