כאב ראש מתחי – תעקותי – Tension type headache

בחירת טיפול מיגרנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב ראש מתחיכאב ראש מתחי, הוא הסוג הנפוץ ביותר של כאבי הראש, אשר גורם להופעת כאב מפושט, דו צדדי בדרגת חומרה קלה עד בינונית.

אין כמעט אדם שלא סבל בכל שלב בחיים מכאב ראש מתחי, ובדרך כלל מדובר בכאב קל אשר חולף לבד תוך מספר ימים. אנשים רבים יכולים להרגיש שהגורם לכאב הראש הוא התכווצות שרירים סביב הגולגולת, אשר גורמים להופעת "כאב דמוי חגורה".

עם זאת, רוב המומחים אינם חושבים שהתכווצות השרירים היא הגורמת לכאב, והסיבה להופעת כאב הראש המתחי עדיין אינה ברורה. בסופו של דבר, מדובר בכאב קל יחסית, אשר מוקל בצורה יעילה ביותר על ידי משככי כאבים ולרוב אינו מגביל בצורה משמעותית את שגרת היום יום.

תסמינים של כאב ראש מתחי

כאב ראש מתחי גורם לכאב קל יחסית אשר יכול להימשך מספר שעות עד מספר ימים. תדירות כאבי הראש משתנה, וכאב הראש יכול להופיע לעתים נדירות ואף להיות כרוני וביטוי הכאב משתנה כמובן מאדם לאדם. רוב האנשים הסובלים מכאב ראש מתחי, מדווחים על כאב עמום, הגורם להרגשה של לחץ סביב המצח ובחלקים האחוריים של הראש.

לחץ זה יכול להזכיר לפעמים חגורה מכווצת, אשר לוחצת על הראש וגורמת להופעת הכאב. מלבד זאת, בחלק מהמקרים מופיעה רגישות יתר של הקרקפת, ושרירי הצוואר והכתפיים, ובמקרים נדירים עוד יותר מופיע אובדן תיאבון. בדרך כלל, כאב הראש מתפתח בהדרגה ועובר מעצמו בהדרגה, וניתן בהחלט להתמודד איתו ובאמצעות שימוש במשככי כאבים להמשיך בשגרת החיים.

איך מבדילים בין כאב ראש מתחי לבין מיגרנה?

קיימים מקרים בהם קשה מאוד להבחין בין שני סוגי כאבי הראש, ולא תמיד ברור האם מדובר בכאב ראש מתחי או במיגרנה.

למרות שבדרך כלל מיגרנה גורמת לכאב ראש ממוקד, חד צדדי ופועם, לעתים המיגרנה יכולה להתבטא בצורה דומה לכאב ראש מתחי, וניתן להבדיל ביניהם על פי התסמינים הנלווים. במיגרנה מופיעים לרוב תסמינים נלווים כמו בחילה והקאות ורגישות לאור, בכאב ראש מתחי אין בדרך כלל תסמינים נוספים מלבד הכאב עצמו.

בנוסף, כאבי הראש המתחיים אינם מוחמרים בזמן פעילות, לעומת המיגרנה אשר מוחמרת באופן משמעותי כאשר לא נחים.

מה גורם לכאב ראש מתחי?

הסיבה הביולוגית לכאבי ראש מתחיים עדיין אינה ברורה בוודאות, ובעבר נהגו לחשוב שהכאב מופיע על רקע כיווץ שרירים בקרקפת, הצוואר והפנים.

מחקרים אחרונים הראו שככל הנראה אין קשר בין התכווצות השרירים ובין הכאב, וההשערות העדכניות טוענות שככל הנראה מדובר ברגישות יתר של העצבים התחושתיים באזור הקרקפת.

קיימים מספר טריגרים אשר תורמים להתפתחות כאבי ראש מתחיים, הכוללים:

לחץ נפשי וחרדה

בדומה למיגרנה, גם כאב ראש מתחי יכול להתפתח על רקע לחצים נפשיים וסטרס. במקרים רבים, כאבי ראש כאלה מופיעים לאחר לחץ בעבודה, שינויים משפחתיים או שינויים בסדר היום, וניתן להשתמש בטכניקות הרגעה על מנת להפחית את הסטרס ואת הכאבים.

יציבה – בחלק מהמקרים, תנוחות ראש מוזרות יכולות לגרום להתפתחות כאב ראש מתחי.

טיפול בכאב ראש מתחי

במידה וכאב הראש המתחי קשה במיוחד, ניתן להקל עליו באמצעות שימוש במספר תרופות, הכוללות בעיקר משככי כאבים ללא מרשם רופא. כמעט בכל המקרים, תרופות ללא מרשם כמו אקמול, אופטלגין, נרוסין או איבופרופן (אדוויל, נורופן וכדומה) יכולים לסייע להקלה באופן משמעותי ביותר על כאבי הראש.

חשוב לזכור שלא כל אדם מגיב לתרופות בצורה דומה, ובמידה ותרופה מסוימת לא עוזרת ניתן כמובן לנסות תרופה אחרת ולראות את השפעתה. כמו כן, חשוב להקפיד על מינון מתאים, ולקחת את התרופה בצורה מסודרת על מנת להבטיח אפקט מירבי.

במקרים קשים, קיימים רופאים אשר ממליצים על שילוב של תרופות, אשר מאפשר "לתקוף" את הכאב משני מנגנונים ביולוגיים שונים. דוגמא לכך היא שימוש בנורופן ובאופטלגין כל 4 שעות לסירוגין, אשר יכול להשיג השפעה טובה יותר על כאבי הראש.

יש לציין שהתרופות לשיכוך כאבים אינן מרפאות את כאבי הראש, אלא משפיעות עליו באופן סימפטומטי בלבד. יתרה מכך, שימוש יתר בתרופות האלה יכול לגרום בעצמו לכאב ראש, או להוביל להתפתחות חסינות להשפעה של התרופות. ולכן, חשוב להשתמש במשככי הכאבים במידה ובאחריות, ולפנות לרופא לטיפולים מתקדמים יותר במידה והתרופות אינן עוזרות.

אולי יעניין אותך גם:

כאב ריבאונדי: מהו? כיצד הוא נגרם? ואיך מכחידים אותו?

מיגרנה בעקבות מחסור בויטמינים

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה

המרכז לטיפול ואבחון מיגרנה מתמחה במתן מידע בתחום טיפול ואבחון מיגרנה, כל מה שרציתם לדעת על מיגרנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן